mammeluck

Alla inlägg under januari 2012

Av L - 1 januari 2012 21:22

Jag har ett litet problem, varje år, så har jag sjukt svårt att lära mig att det är ett nytt år, dvs att nu då skriva 2012 ist 2011 osv... det brukar ta mig en sisodär fram till Mars att komma på det....


När jag jobbade så vet jag inte hur många gånger jag daterat fel, och datorn tillslut säger ifrån... Det behöver jag ju iof inte oroa mig för i år, för om 9 månader när det är dax att börja jobba igen borde jag ju lärt mig att det är 2012.


Nyårsdagen började med att jag och lillterroristen gick upp, hon bjussa faktiskt på sovmorgon ända till 09.15 i sedvanlig ordning sattes kaffet på... men sen bröt jag lite på rutinerna.... det sattes igång med lyxfrulle inför att resten av familjen skulle vakna till liv... nåja lyxfrulle på de som fanns hemma iaf ;)

Äggröra med bacon, sallad, hallonsmootie till kidzen!

Vid 10 tiden hade hela familjen vaknat till liv och för engångskull åt vi frukost tillsammans allehop!


tyvärr är både jag och J sjukt dåliga på å käka frukost, borde bli ändring på det! det är mysig att sitta hela familjen på morgonen och sakta vakna till liv!


Sedan har det städats och diskats efter gårdagen, käkat middag hos mor & far och nu soffan resterande del av kvällen! Tror vi alla varit lite trötta i dag!


I veckan planerar jag att sätta igång med mitt MDF projekt och jag hoppas mina planer går i stöpet, jag får återkomma om det!


Fick en fin nyårs blomma av hella och Peter TACK!

Lägg även märket till min fina ljusuggla! Jag älskar den! Jag har ju nojja på ugglor, svalor och flamingo... men det är faktiskt mest ugglorna som finns i mitt hem... denna söta rackare köpte jag på FB loppisen för några ynka kronor! Jag ska ta kort på alla mina ugglor någon gång framöver... :)


Ikväll är jag frusen, och har tänt massa ljus, göttigt! I trädet skådar ni några av mina smyckes ugglor ;P

Fotoväggen under trappan, Jag älskar foton, de behöver inte vara den bästa kvaliten, hela ansikten och rena linjer.... varje foto beskriver ju ett minne och oss!


När jag var 16 och flyttade hemmifrån för att bo tillsammans med lillemans far samlade vi på oss afrikanska masker, gubbar och dyl... När vi separerade följde det mesta med mig...och med åren har det blivit fler... Jag har haft dem i 10år och de har prytt mina väggar...men nu har jag tröttnat så jag hart sålt av de flesta... Nu vill jag ha foton! på BARNEN och oss ÖVERALLT ;p

Helst skulle jag vilja ha en vägg där barnen är av målade i svart vitt direkt på väggen, fasen så läkert!!

De är inte många vanliga tavlor jag har upp längre här hemma, ett ett gäng som kommer få hänga med är favvosarna från Therese Sennerholt (http://www.theresesennerholtshop.se/echarge/):


Det är nog dax att införskaffa sig fler! Det finns ju massa plats! :)

Av L - 1 januari 2012 21:01



Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards