mammeluck

Alla inlägg under september 2010

Av L - 27 september 2010 16:00

Hallååå jag är gravid!!


Just denna dag har världen, ja tamefan universum börjat kretsa kring mig!

för jag är gravid, det bor en liten liten ärta i min mage, som är vårat kärleksbarn! å denna lilla ärta rubbar all logik och hela världen!


Men hallå!? ser ni inte? jag är gravid, i hela v 5!! fem hela veckor har jag varit gravid, (ELLER faktiskt egentligen bara typ 3) första två vara bara tillverkningen enligt bibeln på familjeliv.se) min mage är stor som ett hus och jag svävar på moln, dom små molnen är så mjuka och sköna att jag vill sova mest hela tiden, får jag inte sova så somnar jag endå!


Ja ni förstår att ingenting är som vanligt längre! mitt jobb är helt oviktigt, allting runtomkring är oviktigt, för jag e trött o vill sova, inte jobba, inte låtsats att jag är pigg...nejdå! jag är gravid och inget är sig likt!


Å jag ska sluta röka nu, BUMS! för det säger blivande pappan att det ska vi göra... javisst...peace of cake! vi gört bare!


Men hur?


jag fimpar....går som i ett rus som helt plötsligt förvandlas till em mardröm...

hela min gravid-strålande skönhet förbytts och det växer fram en svans med taggar på ifrån min rumpa och huggtänder, små horn i pannan och jag väser fram svordomar och förhäxningar på latin... wooopz...


Jag står i kassan på kvantum...framför oss står en dam med full vagn och jag blänger på henne.... i mitt huvud tänker jag: "fan va ful hon är, hur i helvete har hon vett att ställa sig i mitt synfält... hon borde skämmas fula människa" jag biter mig i tungan och slänger fram ett falskt leende när hon möter min blick...


På vägen ut från affären tänker jag förskräckt att jag verkligen är ett monster och en hemsk människa! stakars damen kan väl inte råför att hon är ful!

kan alla andra se svansen med taggar o huggtänderna? horna kanske jag kan dölja med en mössa?

Jag berättar för J (blivande pappan) vad som försegick i mitt arma huvud ett par minuter tidigare... han tittar på mig (oh jisses ser han hornen!?!) fnyser lite och säger att så kan man inte göra!


det är klart man inte kan! men jag ville, jag ville så gärna slänga ur mig elakheterna för att få bort hornen o svansen... men jag gjorde det inte... vilken tur! Jag som är en så god och pedagogisk människa som är otroligt noga med vad som är rätt och fel... Herre jisses jag jobbar ju med att driva behandlingsprogram och lär mina klienter att hantera sin ilska och impulskontroll... skäms på mig! SKÄMS!


Senare går jag ut på bakgården, tar yxan och går loss på vår gästsäng som står o väntar på att få komma till tippen... i mitt huvud tänker jag att " jag har en ailen i magen...som förvandlat mig till ett monster."


svårt i detta nu att avgöra om det handlar om abstinens, graviditetshormoner eller en härlig blandning...


Jo jag glömde ju säga:

Min underbara son som är hela 9år ska bli storebror, de ni!

vi ska få en bäbis <3

 

/Mammeluckan



Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards