mammeluck

Alla inlägg under september 2011

Av L - 28 september 2011 22:10

DAGENS HITT:

När Noel skulle besöka toaletten när vi varit på vårdcentralen började med att han undrade om han fick gå på handikappstoaletten öven om han inte satt i rullstol? det är en bebis på bilden oxå? om jag tar med mira då?

Han gick iaf på toa utan mira, och jag satt mig för att tanka bäbis... efter en stund hör jag ett larm av ngt slag och ser folk komma ut från olika dörrar... hmm... alla står som fån och jag flyger upp med tuttarna flygandes och mjölk skvättandes och styr bort till toaletten...där står en skräckslagen son som har ryckt i ett alarmsnöre inne på handikappstoaletten, jag fräser lite surt och undrar vad han håller på med och trycker på återställningsknappen... folksamligen skingras (förövrigt tycker jag det är märkligt att inte en enda av de som jobbar där tog sig till toaletten för att se så det inte var allvar! nåja..

När jag sedan frågar N varför han skulle på å dra i snöret säger han försynt, jag tänkte om det var så att handikappade inte kunde spola på knappen, ja... så att jag trodde att man spolade med snöret mamma...

min lilla gosse!


DAGENS DISS:

inträffade några minuter innan ovanstående händelse, när jag alltså satt och tankade Mira, då kom det är äldre herre och säger följande: "ÅH så smarrigt, mums så gott i gott!" smackar och tittar på mig och Mira när hon äter... Jag vet inte men min första instinkt var att dra något hårt i skallen på gubben... för det kändes så bläk bara... men samtidigt så ville han kanske bara väl och jag gör det till något helt annat.... men jag tyckte det var groooze! Jag tänker att det bästa i min värld var om han traskat förbi och hållt sin trut stängd. Gubbstrutt!


Av L - 28 september 2011 22:00

i kväll har vi haft en riktigt liten grinolle här hemma, eller tjutapa... Mira har varit gnälligt till och från hela dagen, och hon som brukar sova flera timmar om dagen har knappt sovit något....inte undra på att ho blir grinig då.... eftersom det är tugnt att gå å bära på en 7kilosklump som vrider sig och fäcktas för fullt byggde jag min egen bärsjal, av ett lakan... ap bra och tillslut somna prinsessan....och nu är hon så söt... hon var inte lika söt förut dock, Men nu e ho söt igen....hoppas hon förblir söt heeeela natten!


Mira har oxå börjat vakna tidigare på morgonen.... runnt 8 är det dax å gå opp, å då har jag ju precis lagt mig igen efter att ha kört iväg storebror till skolan... fast i morse var jag så trött så jag tog min mobil, och ringde till noels och sa att det var dax å uppåhoppa.... (ja jag vet skäms på mig!) särskilt med tanke på att han sov ca 4 meter bort....men jag kan inte hjälpa de, jag kunde inte få röven ur sängen... det var knappt jag orka lyfta  på huvet för å ringa... sååå nu är J ledig, och han har tjingat sov morgon i morrn, å jag får sovmorgon på fredag! läääääääääängtar! 8 är inte tidigt å gå upp jag vet....men för mig är det minst två timmar för tidigt.... jag har blivit förslappad.! I från att kl ringt 05.48 varje arbetsdag innan så har jag blivit så sjukt bekväm...



Av L - 28 september 2011 15:28

Idag har jag varit med lilleman på vc, för att ta prover och utreda om han är överkänslig för mjölkprodukter eller varför han e så kass i kaggen. Jag har i en veckas tid försökt att förbereda för blofprovstagning... lite små panik fick gossen, men sen gick det fin fint, han är duktig vår grabb!


Så nu ska vi lägga om vår kost här å börja laga all mat utan mjölkproduketer tillåbörja med under 2v.... spännande... tror att utesluta grädden ur maten kan vara gott för hela familjen ;P


Idag har vi haft ännu en promenad dag, först morgon promis, sen promis till och från vc, gött! Men det stör mig att jag fortfarande känner av foglossningen när jag går mkt... ur dumt!


Mira som älskat att sova i sin gunga har nu börjat tvärdissa den... ho vaknar å skriker som en tok! Så nu kör i sovstund i vagnen istället... hon har varit lite extra pipig de senaste dagarna, och trycker in näven i truten och dreglar som en tok, undrar om det är bissingar som är påväg upp? Noel fick ju sina första riskorn redan vi 3månader, men jag hoppas hon inte ska ha bissingar är... det är lixom inte så mysig att amma längre då... Noel plågade sin moder ett antal gånger med att hugg rätt igenom... mindre nice!

Vi har försökt som tokar med att få henne att ta flaska någon gång i bland, men ho tokvägrar.... Jag skulle ju tycka det var trevligt att någongång då o då vara borta lite mer än 3-4h... Som tex på fredag då det är 30års fest för min kära vän.... men icke, jag får helt enkelt flänga imellan fest och unge... och inte en droppe utöver 2 glas vin blire heller... jag som e så sjukt sugen på en wedi grogg! redbull o vodka... men det får vänte de mä... jag klar ma!


I da fyller iaf min kära vän A 30 år och jag hoppas det kommer något fint till henne från oss under dagen.;)


nu ska jag skriva shoppinglista för lactosfritt! BYE!!


Av L - 27 september 2011 22:58

Idag är det ett år sedan vi fick reda på att jag var gravid! Vilken lycka det var!Å nu är hon här, vår fina tös!

Av L - 26 september 2011 11:14

Vårt hem har invaderats av bananflygor, och jag hatar dom!

Jag har i två veckors tid haft en giftig sörja bestående av äppelcidervinäger och diskmedel stående på diskbänken, men de flesta av de asen sätter sig bara på kanten och glor! Jag har försökt att slå ihjäl dom, damsuga opp dom och dränka dom...utan något vidare resultat... förbannade flug as!



Idag får dock dom äkliga asen klara sig själva, Mira och jag ska till öppna förskolan, sen vidare på utvecklingsamtal för storebror och sen till Miras farmor och farfar, därefter ska vi även hinna handla, och hämta min nya symaskin....som jag för allt i världen hoppas funkar!

Fullt opp!

tyg

Av L - 25 september 2011 12:05

Hjälp ma!

Letar efter tuffa tyger, tänkte ge mig på att försöka sy lite till Mira...

vart hittar man bra tyger, till kläder för ett vettigt pris?


önska mig lycka till... med tanke på att jag hade IG i syslöjd menar jag!

Av L - 24 september 2011 20:26

Igår var vi i simhallen och Mira hade badpremiär!

Mira var ngt skeptiskt eftersom det var fredag eftermiddag och hela västerviks barnfamiljer var på plats, där av var det något hög ljudnivå... men badet var mysigt, och efteråt blev hon trött som en gnu!

 Så hon tog sig ett lut i ett låne-akvarum ala BB.

Storebror och bästa kompis plaskade på som tokar, och det var en lyckad dag! Dagen avslutades med våfflor, gött!


Idag har vi varit på barnbasar, och fyndad kläder till Mira och köpt på oss i större stl. så vi har att tillgå eftersom ho växer som ogräs sötnöten!


Vi skulle ta bussen hem och där på spötorget fick jag så ont i hjärtat, En söt liten han hund fick drälla om kring med sin extremt överförfriskade husse, och den lilla gossen var så stressad, varför i helvete får man ha hund, om man tänker supa bort sitt liv? Jag anser att det inte är att ta ansvar när du sätter dig på en bänk, super dig full och har din hund som får ligga där brevid... SKÄMS!

jag ville bara knycka hunden (ägaren lär ju inte ha märkt det endå pga sitt tillstånd) och ta med han hem, men jag vet en annan liten luden gosse som säkerligen inte uppskattat mitt heroiska tanke... och jag såg mig själv ligga och brottas med fyllehunden (ägaren) inte för det varit något svårt, då han trillade av sig självt flera gånger... men varför varför varför utsätta en harmlöst litet djur? jag blir så arg, och ledsen! Tillråga på allt så höll gubben på och trakasera barnfamiljer i väntan på bussen för han tyckte barnen skulle va tysta, jag körde på han med vagnen, å sa åt han skärpa sig eller gå någon annanstans! Förbannat!


Visst jobbar jag med missbruk, tragiska livsödens osv.... men även om du ska fördärva ditt liv, behöver du då fan inte förpesta andras genom att va ett kräk! Ska du prompt supa, gört! men du kan fortfarande vara trevlig mot din omgivning, och speciellt barn och djur!

blä påre gubbstrutt!

Av L - 24 september 2011 20:23












Hon gjorde det! på riktigt!

Hon skratta högt så hon kikna och

det var det vackraste jag hört!!

Underbara fantastiska unge! Tårarna sprutade på hennes arma moder!


Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards