mammeluck

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av L - 11 januari 2012 21:55

Jag har blivit utmanad av min vän blueangeleyes... så det är bäst att anta utmaningen...

 

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
 2002: Jag hade precis flyttat hemmifrån, till en trea i gunnebo som vi fick renovera lite smått innan inflyttning, på den tiden var det färg färg färg som gällde och inte vilken färg som helst, sovrummet var lila...något som jag faktiskt fortsatt med i flera av mina efterföljande lyor... Vardagsrummet var gult, köket chockblått, hallen skrikig terakotta och lillemans rum var blått... Där bodde jag med Ns far och lilleman, var föräldraledig och jobbade lite extra på gunnebos affär tillsammans med min dåvarande svärmor, noels farmor. Jag umgicks dagarna i ända med nyfunna vännen A och lilla T... och svävande nog på små rosa moln i min symbiosbubbla med Noel.


 2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
 Jag var gravid, kräktes och jobbade, gick hem och sov och körde samma visa nästa dag.


 3) FEM SNACKS DU GILLAR
alla sorters choklad

glass

chilinötter

godis

fransk nogat


 4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
 hmmm.... sov du lills videung, när mamma kysste tomten, die mauer, trollmors vaggvisa, imsevimse spindel... fast jag är en jäkel på att hitta på egen text oxå!
 
5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR:
 Köpa drömhuset

köpa ett körkort

överösa mina nära och kära med fina grejor

RESA

kastera kattfan...


 6) FEM DÅLIGA VANOR
 små äter

Röker

tränar inte

nässprayar

lypsylar


 7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
 Resa

umgås med mina nära

bränna pengar

pyssla

dricka kaffe


 8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
 Använda underkläder som vanlig vardagsklädsel ex korsett

skinnbyxor

kort kort

korta tröjor som visar magen

balklänning


 9) FEM FAVORITLEKSAKER:
 MY IPHONE! jag behöver inget mer, den har alles!

men om jag måste:

miras kvackande anka e sjukt kul... en stund!

min hammare

mina sprayburkar

min gravyrmaskin


Nu utmanar jag:

http://familjenwiberggustavsson.blogg.se/

http://minlupus.bloggplatsen.se/

http://marlino.blogspot.com/

kom ann bare!




Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards