mammeluck

Alla inlägg under februari 2012

Av L - 26 februari 2012 11:36

Min toalett bestämde sig för att bli en fontän idag, en spännande upplevelse när jag badandes i fontänen försökte hitta vattenavstängnings mojängen! Note to self: överlämna inte husets tekniska kunskaper enbart till sambon... Det kan komma en dag då du är solo och behöver kunskaperna själv! Summa kardemumma: jag räddade huset från vattenskador, fick rensa bland allt smink, fick ett skinande rent badrum och behöver köpa en ny toalett!!




Lilla fröken har bestämt sig för att det ska vara morgon redan runt 07, jag samtycker inte riktigt, men det är bara att gilla läget och glatt skutta upp, dagen blir ju iaf längre, alltid något;)

Kommande vecka ska J på utbildning långt åt helskotta bort, och jag blir solo med kidzen...

Jag tror att jag efter veckan kommer ha några fler gråa hår till min samling, längta efter att få gå på toa i fred, och jag kommer älska alla som kommer och underhåller mig och mina barn denna vecka! SÅÅÅ komsi komsi hörrni!

Jag har förövrigt köpt en apläcker mössa till lilla fröken, HAVING A BAD HAIR DAY! love it! Här ses hon i sin snygga adidasjacka, snyggmössan och under har hon sina snygga converse! Cool unge = cool morsa! eller hur? ;)

Av L - 26 februari 2012 11:31

I morse provade jag ngt nytt, hittade ett recept på LCHF frukost muffins


enkelt och gott, när man tröttnar på kokta ägg ;)


5ägg

1dl grädde

1dl ost

1dl bacon

och så slängde jag i lite purjolök... smarrigt!


Igår provade jag och lilleman en lchf dessert

grädde och smält mörk choklad (minst 70%)

gott, mastigt men stillar sötsuget fort ;)


Familjen käkade pizza i går, och jag åt en sallad, men syndade med 5 klunkar cola...



Av L - 24 februari 2012 11:35

Det spritter i kroppen, och det sprider sig ett luckorus! Våren börjar komma!! Å jag bare älskert!

I trädgården kommer dessa godingar

Och vi har precis kommit hem från vår dagliga morgonpromenix, nu börjar man vilja ta ännu en extra runda, njuta å ladda batterierna! GÖTT! Mira sover ute i vagnen, och jag har hunnit med en kaffe i solen och nu tillomed att börja med ett blogg inlägg...de ni!


Jag älskar när våren börjar komma, jag får så sjukt mycket mer energi, blir gladare och antagligen en mycket mer roligare människa att ha o göra med! +++++ TILL SOLEN!


Idag ska jag träffa A, vilket jag inte gjort på toklänge känns det som, och jag behöver en reäl dos nu! :)

Lillemannen ska på disko i kväll med sin nya frilla som han är toknöjd med *tack hella*


I morgon ska vi till fam B och ha det gött! Ska bli mkt trevligt, i helgen gissar jag på att min diet kommer sättas på prövning och jag tänker att är man bortbjuden får man synda...lite. :)

Men veckan har funkar rätt bra!


Nu ska jag googla anti-skäll halsband till min mupp till hund! ÄR trött på gruff och skäll dagarna i ända1 Korkade byracka!


på återseende!

Av L - 22 februari 2012 22:00

Lillemannen har ju sportlov och är alltså hemma denna vecka, mysigt!

I måndags var vi som sagt i busfabriken till båda barnens stora förtjusning! Det gick kalas bra med resor osv.

Mira totalälskade den lilla babyavdelningen de har, och främst bollhavet!


Av L - 22 februari 2012 21:42

Jag har i dag fått ett erbjudande jag inte kan tacka nej till, dock innebär det att jag måste sluta röka...IGEN! jag är ju helt dum i huvudet som överhuvudtaget började igen! men nu måste jag alltså skärpa till mig, PÅ RIKTIGT!


Ciggaretterna har ju blivit en kär gammal vän, en vän som finns där när jag är glad, frusterad, arg, ledsen och stöttar och lugnar och ger en pause! Det är så toksvårt att släppa taget!


När jag var gravid så var det så självklart, om än fortfarande tugnt... då handlade inte bara om mig längre... men tillslut saknade jag det inte alls... fast det fanns där...att någon gång igen få röka... å så hamnade jag ju här igen... sjukligt! Jag är verkligen en beroende människa ut i fingerspettsarna! Och jag är så sjukt dum, korkad och idiotisk som började röka igen... jag skäms!  Jag som tycker jag är rätt smart, och tänker igenom mina beslut... å jag har ju endel koll på beroende igenom jobbet... men icke... det är skillnad "det händer inte mig tänk" som alla andra...svagt linda svagt!

Skärpning nu! Det är ju för mina barn oxå, men för mig själv jag märker ju själv att hostan är tillbaka, jag luktar illa och även om jag aldrig röker runt barnen så sitter det ju i mina kläder... nu fåre va nog!


En plan ska byggas och följas! så det så!


 just nu håller jag ju även på att bryter med mitt sockerberoende... och det går bra, men är lite tungt kvällstid....det är lite som att bara för att jag vet att jag inte ska så vill jag ha det mer, ja det är väll rätt genomgående så jag funkar som människa... Denna vecka ( haha 3 dgr hittills) har gått sjukt bra, jag har fikat med endast kaffe, när suget slagit till ordentligt har jag kört fruktsallad, frukt och keso... Jag har bytt lite riktning jag kör LCHF ala GI typ... LCHF tycker inte man ska äta unerjord-grönsaker... men eftersom jag kräks av broccoli, blomkål mm har jag kört morot i stället tex... det borde ju hur som haver vara bättre än pasta...

Dagens middag bidde köttfärsås med morotsstavar...helt ok.

Tycker faktiskt jag är rätt duktig endå! *klapp på axeln*



Av L - 22 februari 2012 21:32

Jag slänk in på en blogg och där igenom hittade jag buzzador, som buzzador får du erbjudande om att prova flera olika produkter (allt mellan himmel och jord!) och jag anmälde mig! Jag tänker att jag just nu har tiden, och det är ju alltid kul att få gratis grejor, och prova något nytt eller hur?!

Vill du oxå bli en buzzador? titta in här!

http://www.buzzador.se


Det du behöver göra som buzzador är att dela ut provpaketen du väljer att ta imot och dörefter lämna in en rapport om din och andras uppfattning om varan, lätt som en plätt!


Mitt första buzzador uppdrag blir att prova:

Nu äter jag ju inte dessa godsaker längre, men jag vet nog flera i familjen som gärna provar och ger sitt utlåtande ;)


Vill du oxå prova? lämna mig en kommentar så får du ett provpaket!




Av L - 19 februari 2012 21:47

Ja som jag skrivit tidigare vankas det ju bröllop i sensommar, och planeringen är i fullgång!

pysselstugan har fått stå åt sidan, men framöver vankas det ju bröllopsrelaterat pyssel förståss!

 Ett litet pyssel jag hunnit med är iaf rosor av kaffe filter, dessa ska det tillverkas en heldel av inför bröllopet, som dekoration... men det var simpelt, ska bara prova att måla dem oxå!


 

Vi har bokat en fin lokal vid vattnet, lite trångt om alla gäster kan komma (75st) men det får gå!

Mysigt är det iaf!

grisslehamn

Nu när det vankas bröllop så blir det nya hårda tag angående vikten, mitt LCHFande hat fått stå åt sidan efter alla sjukdommar och jag har inte alls kommit igång, snarare frossat än värre! Men nu jäklarns blire hårda tag, jag har ju inte så lång tid på mig men lite vadd ska jag väl iaf lyckas bli av med ;) Jag har i ett par veckor kört med tjockis mantran som "på måndag då ska jag", inte i dag det är u alla hjärtans dag, å jag MÅSTE ju baka något" osv... haha... men nu serrni blire andra bullar... eller inga alls egentligen ;)

Någon av dessa ska ju bäras upp, jag hejjar nog mest på sista tror jag... vill inte ha för mkt lull lull och tårtbakelse över det hela! vad tycker ni?


   

Min kära faster ska binda brukbuketten, och jag tänker mig något likande denna!

Bröllopsinbjudningarna är klar, nu ska det bara printas och skickas...vilket blir någongång i mars ;)


Nu ska jag googla ringar! Hola!


 

Av L - 19 februari 2012 21:33

Hela familjen i soffan,bortsett från lillaskatten som sover för natten. Lilleman spelar ds, J tittar på tv och jag sitter vid datorn... mkt osociala ;)


Idag har jag haft lyxen att få sovmorgon! Gott! J gick upp med Mira och jag låg kvar och hade det ruggigt gött! efter uppstigning hinkades de sedvanliga kopparna kaffe, fixade hemmet och sen bidde det en promenad i solen med ett smältande snö landskap! fejnt!

Sen kom mormor och barnvaktade Mira, J hade styrt upp med vaktandet och bio för oss och Noel. Vi såg en gång i phuket, tycker den var bra, hade kanske väntat mig lite mer skratt men helt klart sevärd!

Mira på språng, i sina sjukt söta braller med ett stjärt-hjärta!


Kvällen har inneburit lek, bad och soffhäng....bra dag!


I morgon ska jag och barnen åka till busfabriken med Suss och gustav, kul! Jag hoppas innerligt på en sammarbetsvillig bebis! Hon tycker ju inte att det är någon vidare hitt att åka bil... så det blir att ladda upp med mängder med majskrokar, leksaker:) hoppas att hon somnar!




Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards