mammeluck

Alla inlägg den 14 januari 2012

Av L - 14 januari 2012 22:42

Jag har varit trött hela dagen efter nattens bravader, skulle lätt bli en tidig kväll... Å nu ligger jag här och kan inte sova!Mira har redan vaknat 1 gång m gråt och jag gissar att även denna natt kommer likna föregående... Men hoppas iaf att boss håller sig skit-fri i natt...Var tog vår tös vägen som sov hela nätterna? Jag vet att det här bara är en fas, och att det ger med sig förhoppningsvis relativt snart... Men det är tugnt när liten blir så ledsen och när ingen av oss får någon vidare sömn.Jag är övertygad om att det är drömmar och att hon kommit i ngn separations ångest fas... Mamma och jag är inte samma vi är två... Å hon blir tokigt ledsen bara jag lämnar rummet om hon inte är distraherad. Lilla snäckan. Kanske borde jag se det som ngt bra och njuta av att hon är extra mammig... Det lär ju säkerligen även komma en fas där morsan inte duger alls;)Mira brukar ju sova i sin säng hela nätterna men i natt tänkte jag lägga över henne hos oss och se om hon sover bättre, hon kanske behöver lite extra trygghet just nu.Älskade ungen! Håll tummarna för en hyffsad natt! Nu ska jag straxt släcka ner ajfånen - även den är en sömn tjuv! ;)Herre gud vad gjorde man innan den?!Natti!

Av L - 14 januari 2012 17:26

Idag har jag ägnat större delen av dagen till min pipiga dotter, hon har sovit kasst i natt oxå... och hon och boss avlöste varandra med att hälla mig vaken... Boss hade bajsproblem... och sprutlackerade hela gräsmattan ett antal gånger i natt... och varje gång det var dax kom han och väckte mig....varför inte J?

han hade antagligen inte vaknat endå... Så trötta och griniga har vi nog varit både jag, Mira och boss... Men det ordnade opp sa med en middagslur för oss alla tre.


Lite internet shopping har det hunnits med oxå och jag tycker mig gjort riktiga fynd!

Snart dimper denna sköningen ner min brevlåda! Gillas skarpt!!

Även lite andra bra å ha saker slank ju med förståss...och sen har det oxå shoppats present till sambon tills vi har vår 4års dag...


__________________________________________________________________________________


Över till ngt annat trevligt, jag har ju lite halvhjärtat kört LCHF och försökt minska ner på alla onyttigheter sens jul ungefär... och poff så var 10cm i midjan borta! Göttans när det går åt det hållet istället! Det ska firas med en flottig pizza med vänner i kväll....! (ibland måste man ;p)


trevlig kväll på er alles!

Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards