mammeluck

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av L - 18 januari 2012 16:26

tänkte bjussa på de ugglor som pryder vårat hem, än är de inte så många, men dock så vackra! ;P

Väggdekor. denna sitter och förgyller ett hörn i skräprummet... (ja ni läste rätt) skräprummet är även mitt hobbyrum... och där inne gömmer vi oxå allt skit vi samlar på oss... men snaaart snaaart ska rummet få sig en omgång. Tanken är att det fortfarande ska vara plats för hobbyutövning, om än dock i mindre skala... det ska även fungera som lekrum till Mira... då hennes sovrum är på övervåningen och där uppe kommer hon inte kunna vara själv och leka på flera år, för att minimera risken för leksaker i hela huset hoppas vi på lekrummet ;P

   Mina hissgardiner i vardagsrummet + kuddar finns oxå några ugglor...

  julgrankula fast den får vara kvar nu oxå ;P

    denna uggla pryder ett av de nytillverkade träden.

        Uggletavlan, Min kära mor har knypplat ugglan till mig!

  loppis fyndet, älskar denna rackare!

   Även några ugglor pryder Miras vägg i hennes rum  



Men nu vill jag hitta fler ugglor i alla dess former! tips?


Av L - 18 januari 2012 12:02

Nu när vår glada goa tös är tillbaka har jag äntligen kunnat ägna mig åt lite mer pyssel, här kommer några nyproducerade alster:


Hjärtat har jag dock inte gjort, utan är inköpt... :P


 

Av en planka blev det en mätsticka för lillsnöret, där vi kan fylla i hur hon växer, Ideén fick jag ifrån en annan blogg men många fina verk vittarvackert som finns till höger bland länkarna.

Denna tackare hänger nu på vår dörr oxå...


Nästkommande projekt tror jag får bli en brevlåda av ngt slag...våran är as trist! Men har inte riktigt kommit på utformningen ännu... det krävs att fundera lite till på.


Det har även trillat in några beställningar på ljuslyktan med text så dem ska jag ta tag i under dagen och börja såga... det tar ju sin lilla tid med alla lager färg och torkning och lackning...


På återseende!


Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards