mammeluck

Alla inlägg under augusti 2010

Av L - 16 augusti 2010 19:11

Då är jag huxflux ett år äldre än i går... konstigt det där!?

Jag är långt ifrån gammal -trotts att jag känner mig på farmor agdas nivå titt som tätt...


Av L - 9 augusti 2010 20:46

åter igen ser jag dina läppar röra sig, det kommer ljud ur din strupe
men jag förstår inte vad det är du säger...

Ditt ansikte rör sig som i slowmotion...


Hur ska ja kunna bli klokare om du bara gurglar ur dig massa märkliga ljud!
jag blev nog snarare mer förvirrad än klok

slut opp me de där! omedelbums!


/L

Av L - 9 augusti 2010 20:16

Mammeluck... mmmmmammmeeeluuuck! Japp -DET är ett roligt ord!


Jag satt i dag och högade igenom mina gamla "dagböker" eller var-fjärde-dag-bok fyllda med meninglösa ord i en följd, antaligen något likande som detta kommer bli...

En heldel frustration, bitterhet, hysteri, glädje, och någon däng här och där...


_________________________________________________________


Livet... hmm mjo...

Är åter på jobbet efter semestern, Jag känner mig lite trögstartad... trotts att jag är inne på min 3e arbetsvecka... har antagligen dragit på mig ett-helt-år-till-nästa-semester-depression... men det går nog över det oxå en vacker dag!

Annars händer just ingenting... Att finnas räcker gott och väl just nu.


Roligt projekt är dock att badrummet på övervåningen ska få sig en ekonomisk-renovering. dvs våtrumstapet som iaf ser bra mkt bättre ut den den kräkiga som var där innan... vi har bott här snart i 1,5år, och inte använt det badrummet för att det framkallat kvällningar vid blotta åsynen... så nu ser jag fram mot att ta lååånga bad i ett icke kräkframkallande badrum i höst!


älskade lillgrabben har nyss fyllt 9år (!) och börjar trean om några veckor...  får man säga att det tär på krafterna att ha en obstinat men dock så underbar unge...


Älskade hunden Boss har gått från damp-extreme till damp-light! fantastiskt, dock lyssnar byrackan bara på inkallning när han anser det passar! konstigt med en byracka som kan det mesta annat men komma på en HIT - det är tamefan svårare!


Gubben - ja han är som han är han med...men han kommer åtminstonde på inkallning...

asg!


over and out

L



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards