mammeluck

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av L - 5 januari 2012 17:39

Idag blir den här rackar ungen 7 månader!

Denna minnen är ngt nytt, och något hon gör när han blir arg, då spänner hon hela kroppen och skakar...sen kan ´det gå över på två röda så är hon sitt vanliga glada jag ;P

Hon sträcker upp armarna när hon vill bli buren eller komma upp, hon leker från morgon till kväll, är nyfiken på allt och asgarvar när vi säger ajaj...mer träning på den fronten alltså!

Försöker krypa men det går inget vidare...hon blir skit förbannad när hon inte kommer frammåt och lägger sig ner platt fall. Hon kan dock hasa sig fram på rumpan... men bara någon meter innan det komemr ngt spännade i vägen! Jag behöver hur som haver snart barnsäkra vårt hem. Hon far runt i gåstolen som en virvelvind och ger redan på saker hon inte ska... dvd, sladdar, lådor, och vitrinskåpen... häromdagen tittade jag bort två sekeunder och sen satt hon och tugga på en ängel noel har i sitt vitrinskåp! ounge! Hon är oxå en hejjare på att jaga bossen och katten... hon tränger in dem i ett lämpligt hörn och sen skriker hon ett vackert glädje tjut!

Hon är en fantastiskt mysig liten unge, och faktiskt oftast glad! Men de enstaka gånger hon inte är glad... då stiger min stressnivå något enormt och det känns som jag skulle vilja lägga mig där och skrika i kapp! tur att det inte händer så ofta  


Vi har slutat amma sens en månad tillbaka nästan...hon var inte alls intresserad längre och jag tror vi båda kände oss ganska färdiga med den biten! Hon envisas dock fortfarande med att äta på natten, men välling då...vilket hon älskar och säkerligen gärna skulle äta alla dagens mål. Men det får hon inte... hon gillar vanlig mat oxå, och äter det mesta vi äter fast med lite mindre kryddor och mixat.

Men jag läääängtar tills hon börjar sova hela nätterna! Noel började sova hela nätter när han var 7 månader, hon är ju ganska lik sin bror i utvecklingen så nu hoppas jag på under!!

 Nu har jag nog skrutit klart för denna gång om denna fantastiska unge, tänkt att hon förgyllt våra liv i 7 måander, på ett sätt känns det som hon nyss kom samtvidigt som jag knappt kan komma ihåg hur livet var IMF (innan miras fördelse)

vad gjorde jag hela dagarna då? förutom jobbade förståss?!

Jag är iaf tok kär i denna krabat!! tänk att jag faktiskt övervägde att bara ha ett barn!? vilken tur att Noels tjat om syskon funkade tillslut ;)




Av L - 5 januari 2012 17:29

Ännu en bra dag lider mot sitt slut!

Idag har vi haft anticimex här de har besprutat mitt bakskåp, så imorgon får jag jag plocka in saker där i igen, och äklen ska vara stendöda! Men ni förstår... jag har ju kastat ALLT som var i skåpet...

Många bak grejer e ju sånt som man kanske inte anväder överdrivet mkt, men sen när man ska jha det så finns det trotts allt där i... men nu... nu måste jag köpa allt nytt! Jag borde skrivit upp allt jag kastade... men just då ville jag bara få bort allt bläk! ;)


Idag har vi även inköpt täckfärg, å sprayfärg till mina projekt! J har ävenn fått såga ut ännu ett träd ;) så jag slipper försöka laga mitt som gick sönder ;)


första målningen med täckfärg påbörjad...

hoppas på att kunna göra sista målningen med täckfärgen i kväll och i morrn köra på sprayfärgen!

snart får ni skåda ett färdigt resultat!


Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards