mammeluck

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av L - 10 januari 2012 19:01

Ja så låter det här hemma hela dagarna, hon är inte tyst långa stunder den lilla damen.


Idag har vi som sagt varit på ÖF.

Alla med småbarn tror jag känner igen sig i stressen innan man ska iväg någonstans, helst om man har en tid att passa. då bebisen hunnit äta, få ny blöja, helst ska ju även mamman få på sig lite kläder, borsta tänder å kanske tom få på lite spackel i nyllet. o så här i vintertider ska overall, vantar tossar mössa på... vilket inte alltid innebär att bebis vill bli påklädd allt otympligt.

Man ska oxå se till att alla nödvändigheter är med såsom käk, blöjor, leksaker ombyten osv osv.. när man väl är klar med allt detta och kanske tillomed lyckats hindra ett nervöst sammanbrott längs vägen...då ska man inte bli förvånad om man känner en oläglig bajsarom...

just detta gjorde mira idag, 5 min kvar till bussen går och jag insåg att det var helkört... av med overall och vintermunteringen och ny blöja sen var det bara att invänta nästa buss...

Väl på plats på ÖF  så hade vi det mycket trevligt som vanligt!




Av L - 10 januari 2012 11:45

Morgonens start blev stressig, jag hatar morgonstress...

Vovv sprang kring benen och låt som en kanariefågel och ville ut och gå, lillsnöret var tvär och ville för allt i världen inte käka frulle... å mitt i allt ringer lilleman som glömt badkläder och behöver badklädesleverans till skolan....huuuu!


När vi tillslut kom ut genom dörren var lilleman redan här, och badkläderna levererades. Sen blev det iaf en mysig morgon promenix med bäbis i pulka och hund i koppel... en gungtur hann vi med oxå å det var lika roligt i dag. Väl hemma blev det kaffe och blogg....å där är vi nu... jag har hunnit stressa ner och peppar nu för årets första tripp till öppna förskolan! Idag ska även A och W göra oss sällskap och debutera på ÖF! Trevligt!

Innan öf tänkte jag och mira försöka hinna med present inköp till lilla C som vi ska hälsa på på torsdag!


på återseende!

Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards