mammeluck

Alla inlägg den 28 november 2011

Av L - 28 november 2011 17:55

Kära tomten i år har jag varit mycket snäll!

Därför tycker jag att jag förtjänar det här:

Klicka för att se nästa bild

ifall dina nissar inte gör sånna så finns dem här:http://www.roligaprylar.se




 <--- presentkortr på tyg

Av L - 28 november 2011 15:00

Har styrt lite hemma nu med adventsstyret, här har ni vår adventstake


investerade även i maskroslampa från IKEA, jag har sneglat på den lääänge men känt att den inte riktigt passat in i vårt vasrdagsrum, men nu gav jag med mig och slog till endå! tycker den är sjukt läcker och mira älskar skuggorna den gör! win-win ni vet ;)

har även länge tänkt att jag vill ha väggdekorer på våra fula kylskåp, och har sneglar på några olika recept som finns på nätet, men beslutade mig för att det var onödiga pengar fattig hemmamamma som man nu är!

MEN så häromdagen dök pannkaksreceptet upp på en fb loppis och jag högg direkt! opp med den, och då sa jag till J att vi skulle ju ha en till på frysen...ÅSÅ igår när vi var på merjeriet där Noels skulle ha adventsång, så hade de även loppis, och DÄR DÄR VAR DEN! kladdkakan! för ynka 60 kr och den måste ju bara va min! tänk vad glad man blir för en så liten sak! Så nu sitter dom där, kladdkakan och pannkakan! å kyl å frys ser genast mkt roligare ut och desutom utan tusen kylskåpsmagneter och lappar! win-win igen! bra där!

Och noels sång var ljuvligt vacker!



Av L - 28 november 2011 14:48

snart snart snart är lillsnöret 6 månader, hu vale va tiden går fort!

Men inte riktigt dax för 6 månaders updaten än, vi väntar några dagar till ;)

men vi kan tjyvstarta med att säga att 3e tanden är uppe, ett litet risgryn i överkäken, jag bävar nu för att jag snart riskerar att bli av med mina nippels... och börjar lillsnöret hugga sin moder så kan jag lova att ammningen nått sitt slut! Även om boobisarna inte är de vackraste att skåda så vill jag faktiskt behålla de som finns kvar av dom! Ett nytt nöje och bra sysselsättning är ho-bad

kalas bra när man ska styra i köket och Mira vill ha sysselsättning! jag köpte ett halkskydd när vi var på ikea och detta gör sig ju kalas i diskhoa! så sitter sötnöten där och plaskar för glatta slivet medans morsan får lite uträttat! perfa! åter igen win-win situation!  och hon blir ju ren oxå, ävend et ett plus! :)


och vet ni vad! lussebullarna var ätbara! kanske inte de godaste med de gick och tugga utan risk att förlora tänder!



Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards