mammeluck

Alla inlägg den 20 november 2011

Av L - 20 november 2011 15:24

Det blev en jumpsuit i fredagskväll, lite mer avancerat, men den blev funktionsduglig iaf.


Idag har jag haft systuga med grabbarna (noel och en kompis) de har sytt julklappar på löpande band, duktiga är de små rackarna oxå! :)

Hur söt som helst i matchande pannband!


Denna helg har varit seg, vädret är grått och det duggregnar hela tiden i dag.... urrk!

På fm har vi haft gårdsstädning, i duggregn och rugg, Mira sov en stund i vagnen sen satt hon och hejjade på sin mor som kratta för mor och fosterland! Blåsor i händerna införskaffade jag mig till på köpet, AOUTCH! Jag kan helt enkelt konstatera att mina händer inte är gjorda för grovarbete.


Vi införskaffade ju oss vyssanlull tassar i

hopp om att lättare kunna få lillteroristen att somna om natte tid... (har jag skrivit om det förut? ) nåja... det funkar iaf! Med bravur! ILÖV IT!


Som ni nog forstått så är jag en easy-mom, dvs alla hjälpmedel som gör vår vardag lättare är hjärtligt välkomna i detta hus, så som gungan var, lära gå stol, bumbostolen, bärselen och nu vyssanlull tassarna, det funkar på min unge och jag älskart! Allt som hjälper mig, och terroristen till en bra harmonisk vardag är  enligt mig bra skit! Jag vet att det skrivs hej vilt på bloggar och i tidningar om alla dessa grejer, hur lära gå stolen kan göra barnen lata, de lär sig gå sent, bumbo stolen gör att ditt barn inte tränar stabiliteten i ryggen och inte kan sitta själv förens sent, vyssanlull tassarna och gungan gör att ditt barn ALDRIG kan somna när välden rutnomkring är still osv... jag köper inte det, inte alls. Angående läragå stol tex, Noel for omkring som en orkan i sin läragå stol för tio år sedan, han lärde sig att gå när han var 9,5 månad, han går fortfarande utan problem och kan tillomed springa som tok. Bumbostolen avändes flitigt och Mira kunde sitta själv när hon var 4,5 månad vilket är ganska tidigt. Mira somnar alltid i sängen för natten när den är still, vi gungar henne när hon vaknar på natten för att hon inte ska hinna vakna till ordentligt och bli pigg/sur, vilket skulle innebära att jag får gå upp med henne, eller vanka av och ann med henne... slipper jag allt det och både jag och tösen är utvilade och glada på dagen, ja ni förstår det är en vinna-vinna situation! så de som föreläser om alla hemskheter:  BITE ME!




Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards