mammeluck

Alla inlägg den 10 november 2011

Av L - 10 november 2011 14:15

Nu är Mira 5 månader och fem dagar för att vara exakt.


Hon väger 8010gr, har två gaddar och sitter nu stadigt alldeles själv. Hon är duktig vår tösabit!

Hon käkar de mesta i matväg även om vi inte dirket ersatt ngt mål än. Men jag hoppas att vi kan börja med det när hon är runt 6 månader. Mira har även börjat hajja grejen med att dricka ur pipmugg och nappflaska!! så nu ser jag en öppning för lite egen tid, och lite mer tid med min stora gosse! Min plan är att pappa J nu ska kunna bli lite mer delaktig och faktiskt oxå unna sköta matandet, jag hoppas vi även kan ge oss på att även J ska kunna sköta nattandet på kvällen om behovet skulle funka, Mira är rätt mammig till och från dock. I natt har underverket bjudit på vår första vaken natt, vid två vägrade hon somna om, var lite små grinig inget funka... så jag gav upp... gick ner och satte på tvn med världens gladaste unge i knät... jag var dock inte lika glad kan jag upplysa om... man får väl vara glad att hon inet gallskrek iaf :) efter två timmar gav jag mig på att försöka söva henne igen, och sen sov grisen till kvart över tio... då fick pappa J gå upp... det var dealen... att jag skulle få sovmorgon.... så mycket egen säng blev det ju dock inte eftersom ungen behagade att sova länge... varför gör hon alltid så när J ska gå upp? sen var jag endå tvungen att gå upp för vi hade föräldragrupp inbokat...

Hon är i en rolig ålder, är med och ska underhållas hela tiden!

Här har vi oungen, i en mamma sydd mössa.... den är inte av det vackraste laget då den syddes om ifrån ett par totalkrachade byxor... men den fuller nog sin funktion!

Nu sover snäckan, och jag tänker försöka göra detsamma en stund..


hola!

Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards