mammeluck

Alla inlägg den 18 november 2011

Av L - 18 november 2011 21:01

Mina fina kids tog sig ett häng i soffan och ladda inför fredagsmyset!


Idag har vi haft systyga här igen jag och Mira, det började redan igår kväll då jag gav mig på att sy ett par byxor och en tröja till Mira, sagt och gjort när jag nästan är klar börjar symaskinen tuggs i sig tyget, och jag blev ilsk som ett bi! så jag la ner verksamheten, återtog den i dag och gjorde klart, av bara farten blev det oxå ett matchande pannband och en klänning med ärmar till lillkorven.

Ovan ser ni byx-tröja-pannband outfit!


Idag har vi käkat tacos, (obligatoriska fredagskäket) men denna gång gjort på rådjursfärs...helt ok.


Träningen med mira-flaska och nattning går fin fint, häromdagen nattade pappa J mira med bravur. I natt har hon käkat flaska med vällning ( ja jag började med välling 14 dagar före 6månadersgränsen OMG!) och alltså inga boobisar och jag vaknade i morse som dolly parton ungefär...  Nu funkar alltså allt matintag utan mig om så skulle behövas, det är faktiskt en mycket skön vetskap ska ni veta!

Jag älskar den där ungen hundra varv runt jorden och till månen och tillbaka, men jag tror att en glad bebis och en glad mamma faktiskt oxå innebär lite egen tid då och då, Nu efter snart ett halvår med bebis istortsett dygnet runt känns det behövligt att bara få vara Linda för en stund, och det tänker jag vara om 2 helger på tjejfest! Det ni!


Nu överväger jag att ta en svängom med symaskinen igen, vad ska jag göra?

trevlig helg på er!


Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards