mammeluck

Direktlänk till inlägg 6 maj 2011

Har gjort lista, och har kvar att göra lista

Av L - 6 maj 2011 13:25

Under mina hittills 4,5 semesterdagar har jag:


  • bakat 4 sockerkakor - varav 3 hamnade i frysen och den andra stackarn i min och sambons mage.
  • Städat huset *2
  • efter att ha städat huset börjat skura väggar och byråsar, dörrar, lister hittills är hallen -check!¨
  • bakat matmuffins och även dessa ligger nu i frysen.
  • börjat måla barnrummet
  • städat tvättstugan och vikt minst 200kg tvätt
  • förberett för skötbord, byggt hylla och sorterat skor i tvättstugan.
  • städat min sida av garderoben... (Js hörn lät jag va ;P)
  • beställt amningsbh, väggdekorer till barnrummet
  • storhandlat och förberett inköp för ännumer stor bak.
  • Planterat sallad, morötter och något annat grönt som jag inte kommer ihåg vad det heter.
  • tvättat 300kg tvätt till och vikt denna
  • skurat kökslampan som jag stört mig på i 1,5 år ungefär
  • vilat lite
  • lunchat med kollegor
  • Snart fika och häng med min gravida vän I och gamla klasskamrater ifrån Behandlingspedagogs utb. MKT NICE!
  •  Jag har säkert glömt ngt...

kvar att göra är iaf:

  • fixa färdigt barnrummet
  • pimpa barnrummet
  • tvätta alla bäbiskläder
  • åka till lkpg och inköpa spjälsäng och byrå
  • baka: Muffins, chex, tofvehultare, paj, kladdkaka ala´ Linda, bröd.
  • Skura köksluckor
  • tvätta fönster
  • skura trappan
  • måla altanerna på fram och baksida
  • skura sovrummet och hall öv-
  • fixa altanen på baksidan
  • dammsuga HELA soffan och sannera den på hundhår!
  • hämta hem min fina gosse! <3
  • tandläkarn <---- URRRK!!
  • Umgås med alla mina gravida och ogravida vänner
  • Njuta och gå promenader med boss
  • kanske få lite sol?
  • Packa BB väska
  • föda barn

och säkert massa mer....hinna med fräldlragrupp och MVC besök där i mellan oxå

denna lista är nog mest till för mig...för jag älskar att kunna bocka av saker på mina att-göra-listor!

På jobbet använder jag mig av dessa underbara gula post-it lappar, oh det är en fröjd varje gång jag får kasta en lapp!


Under helgen står den mesta av städningen still, men anledning av att vi har 2 hundar, som hårar värre än värst!


Någongång i slutet av nästa vecka kanske vi kan vara redo för bäbis? :P

Antagligen kommer hon stanna där inne till midsommar eller så... då kommer jag spricka!

/L



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 15 maj 2012 11:37

Våra dagar tillbrigas ute i trädgården, vi har börjat med att flytta ut på altanen igen...gött som attans... MEN i helgen har bossen haft tokfnatt och försökt gräva upp, bita upp/ tugga upp altanen...det slutande med att J skruvande bort ett par pl...

Av L - 9 maj 2012 11:20

  min fina ungar!     igår tog vi oss en promenix för att möta pappa efter jobbet, det tog oss 35 min att ta oss halvvägs... men spännande var det! tillommed kissen anslöt sig till oss på kvällen firade vi vår tre åring ...

Av L - 9 maj 2012 11:14

Nu har godbitan hunnit bli 11 månader, inte ens en månad kvar så blir hon alltså 1 år! 1 år, förstår ni!? hon är snart inte min lilla bebis längre ;/   Nya kunskaper hon har förvärvar sista tiden är: * tar 5-6 steg själv, och står stadigt!...

Av L - 6 maj 2012 10:34

Jag har tappat lusten attt blogga, den kommer nog tillbaka en vacker dag kanske... ...

Av L - 22 april 2012 22:49

in life!     Vi har det tokbra och jag har helt tappat lusten att delge och uppdatera er här, men det kommer... snart.   på återseende! ...

Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards