mammeluck

Alla inlägg den 30 maj 2011

Av L - 30 maj 2011 19:29

Min förkyling har inte gett upp...utan istället bestämt sig för att bli värre! URRK!

Idag har det varit wätt varmt ute... runt 26 grader har det legat på på vår altan... där har jag legat i

böghörnan:


 O tittat på första avsnitten av desperate housewifes!

http://watchseries.eu <--- finns alla serier tror jag... bra sida en tråkig dagg helt enkelt!

(det suger att vara förkyld, smällfet, orörlig och gravid i hetta)


Har haft lilleman hemma från skolan i dag oxå, då han haft feber i helgen... men ungen har varit pigg som en lärka och gått sin arma moder lite smått på nerverna... speciellt eftersom han har en trendens... att låta... HELA TIDEN! det varierar mellan sång, mummel, tusen frågor, bom, bang, POFF ljud och att prata med gräset, staketet träden U name IT!  allt helst samtidigt oxå... härliga monster!

Halvägs genom dagen hade J och lilleman haft kurs i laga cykeldäck, olika vertygs användningsområde och gjort sånt som förtydligades för mig är mkt viktigt för grabbar!


Efter att kurserna var avslutade och lilleman stört mig med sitt ljudande tyckte jag det var dags att sysselsätta gossen än mer...

Så Noel bakade, kladdkakemuffins - med bravur! och under tiden stekte jag raggmunk och fläsk...


Kvällen avslutas med att vi hostar i kapp och det känns som att jag under hostatackerna ska hosta ut bäbis... J jobbar natt och jag ogillar tanken på att sova själv i natt... ger mig fasen på att det kommer sätta igång med några skrämmande förvärkar och att jag kommer vara förvirrad och inte veta om jag ska ringa hem J eller inte...  å sen kommer det säkerligen lägga av om jag nu skulle ringa... hmmff

Men inga känningar ingenting... ingen bäbis i sikte!


Kvällen avrundas dock med:

ljuvligt gott!


Hejs!


L


Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards