mammeluck

Alla inlägg under september 2011

Av L - 20 september 2011 12:10

Dessa droppar ska ges till korven, 1ggr/dag... och jag är så sjukt dåligt på att komma ihåg det! Mitt dåliga mamma samvete säger mig att det måste bli skärpning! Så då kom jag på att jag ska sätta ett alarm på mobilen... varför har jag inte tänkt på det innan för?

Var lika kass att komma ihåg att ge noel sina droppar när han var liten, och då fanns inte sånna nymodigheter som påminnelser på mobilen minsann! Men han blev ju en pigg och vettig gosse endå... fast på den tiden hette det AD-Droppar... nu har dom skippat A:t och kör en solo D.... undrar varför? var tog A.t vägen?



Korven har börjat att hasa (jag antar att det är det hon gör iaf) sig bort från lekmattan, och ut på golvet... där lägger hon ocå gärna en kiss under morgongympan.... varje gång jag lämnar rummet och kommer tillbaka ligger hon alltså så här...hur lyckas hon?


Eftersom vi kör sjukstuga här, missade vi babymassagen idag.... urrk så tråkigt! Mira som älskar massage! Typisch! Dock hoppas vi på bättre lycka nästa vecka!

Av L - 20 september 2011 11:46




Hoooooost och snor, nu har sjukstugan verkligen slagit till, och jag är lika ynklig som en förskyld karl... urrk!


Igår som sagt tryktes det in en liten mirakel pinne i min arm, resultatet i dag ser ut så här:

 

mysigt värre hörrni!

Jag återkommer till det där med orättvisor för kvinna resp. man... Nu har jag alltså gått igenom en graviditet där jag spytt 27veckor i sträck, fått ännu fler tigerränder och jag har klämt ut världens finaste bäbis, och fördärvat mitt underliv ännu en gång, jag har fått kateter satt under förlossningen medans min sambo stod brevid, jag låg och kved och åmade mig i värkar och förlossningsarbete (inte undra på att the lövlife får sig en törn! för alla nyblivna föräldrar) Jag har haft ömmade boobisar, och nu till råga på allt också pinne i armen, för 4e gången... Vad har min kära sambo fått utstå då? förutom en grinig sambo under graviditeten så ser han ut som vanligt, har inte skitit ut en melon och inga pinnar i armen!

Plocka fram en pinne i armen för karlar åtminstonde...plz!


Ta nu inte detta fel, jag har med glädje spytt i 27veckor, klämt ut denna sötnos och skulle göra det om igen om jag fick något så underbart som denna sötkorv! Men faktum kvarstår att det minsann inte är lika, THAT´S it!

     



Av L - 19 september 2011 18:38

Nu kanske ni tror att jag lite sent insett att jag behöver sola, och stekt i höst solen, så är inte fallet.

Jag stekte fläsk till middag idag.... och det är tamefan livsfarligt, pannan spottar å fräsker och stänker bännheta fettjox över allt, det gör ont, och det är med fasa jag lägger i varje fläsk bit... både jag och stekpannan spottade och fräste åt varandra.... När jag nådde bristningsgränsen står och skriker åt fläsket: "du ditt förbannade fläskberg, jag ska tugga dig långsamt och hoppas det gör lika ont på dig, dumfan!"


jag tuggade varje bit ordentligt sen!!


Nu tänker ni, jamen för fan ha inte så mkt stekfett då! men saken är den att jag inte har så mkt, men fläsket vattnar av sig och fläskar sig.... men av allt fettigt slem, blire ju en mummsig sås sen... men nästa gång...blire skyddsväst på!



Av L - 19 september 2011 18:31

Idag har jag satt stopp för ytterligare barntillverkning iaf de kommande 3 åren, åter igen pryds mitt gäddhäng med en liten pinne... bra där!


Vi snorar fortfarande här, men störigast är dock hostan, det är vidrigt att hosta jävligt slemmigt rent ut sagt!

J jobbar natten, och lilleman har mormor mys, dvs att jag och Mira har kåken för oss själva.... nu skulle man ju kunna tro att vi dansar på borden, lever loppan osv... men det är rätt drygt, jag ogillar skarpt att vara ensam, det är så sjukt tråkigt, jag uppskattar med andra ord inte alls mitt eget sällskap! SÅ om någon vill förbarma sig över oss, trotts snor så mutar jag med Chesecake! KOMSI KOMSI!!


Av L - 18 september 2011 12:17

Jonas har ju varit förskyld här och nu har även snoret entrat mig och Mira, Trotts mina ihärdiga försök under Js snorade att hålla Mira borta ifrån pappa.... vi får vara glada för att iaf storebror har klarat sig än så länge!


Jag har en liten besatthet bestående i att kontrollera med jämna mellanrum så min dotter andas, så här har jag alltid varit, även när Noel var liten och även nu nät han är stor får jag för mig om att jag måste gå och kolla så han andas, nu förtiden är det dock inte så svårt eftersom gossen snarkar som en hel karl!  Men länge länge när han varit snorig och sjuk har jag nästan tvingat gossen att sova inne hos mamma...så jag kan övervaka...

Detta är något jag tror flera småbarns föräldrar känner igen sig i, och det är nog vanligt... bara tanken på att det kan hända något med de älskade små gör ont! men jag kan inte hålla saker på en normal nivå.... för jag är uppenbarligen inte som alla andra... Jag kan kolla flera gånger var 5e minut när mira somnat, särskilt när hon ska sova på natten, dagtid är det inte alls så "besatt" jag tror väl i mitt arma huvud att det är större risk att det händer ngt på natten, för då är det mörkt och otäckt! Och nu är det ju självklart sju resor värre när lillan är förskyld! tänkt om hon är täppt i näsan och inte oppnar munnen!? gaaah


Igår kväll blev det alltså snorsugning, stapla upp bävker under spjälvsängsbenen och trotts snor så slog snäckan sovrekord från 23-07.15 utan att vakna.... jag däremot har vaknat en gång i timman och kontrollerat så att hon andas... varför inte njuta av en hel natts sömn lixom?! Nej då då ska det slitas tag i mobilen, masa sig till fotändan där hennes säng ligger och lysa med mobilen och kolla så den där underbara bröstkorgen rör sig upp och ner... och så om och om igen...

Så idag är jag trött... och det är bara mitt paranoida jags fel...


Mira tänker att hon ska underlätta mammas oroande, så hon hjälper munnen att vara öppen när hon ska sova

Av L - 17 september 2011 13:43

Mira UPDATE!


Jag är 3,5  månnad och väger nu 7100gr och är en riktigt liten knubbsäl

Jag vänder mig från rygg till mage, jag jollrar för fullt all vaken tid, och jag har kommit på att om jag väser lite extra så får jag uppmärksamhet och det älskar jag!

Jag är inte alls så sugen på å käka ur flaska någongång då och då som morsan gärna vill.... hon snackar något om egentid.... vad ska det va bra för!? jag vill ha mina boobisar nära!

Jag somnar själv varje kväll i min säng efter att jag käkat, och jag sover oftast hela nätterna, runt 9-10 börjar min dag och då kör jag ett svettigt gympa pass i mitt babygym, därefter tar morsan och jag med hunden på en promenad, sen tr jg en tupplur... jag älskar att sova i min gunga en stund efter promenaden oxå! Det här med skönhetssömn stämmer verkligen, för jag sover ganska mycket och är rusktigt söt säger min mamma!

Jag bara älskar min storebror, han är så rooolig! han brukar räcka ut tungan åt mig och göra sjukt roliga ljud, då lyser jag som en sol!

Mamma, pappa och jag var i linköping härom dagen, då fick jag mig en ny stol, och jättekonstiga grejer å ha under hakan, för mamma säger att jag snart ska få börja äta riktig mat, vad snackar hon om?! jag har ju asbra mat, rena grädden, men jag kanske kan prova det där hon snackar om.... men det får vi se!


Snart kommer min polare Joar, så nu ska jag ta en tupplur så jag är alldeles extra söt när han kommer!

Hej då!

Av L - 16 september 2011 19:58

Tävlingen är avgjord! Och vinnaren av ett namnsmycke är: Thess


Vinnaren utsågs påså vis att lilleman fick välja ett nr och den som kommenterat i ordningen bev vinnaren, sonen valde nr 2 och nr två att kommentara var alltså thess! Grattis!


Av L - 15 september 2011 00:33

Hon har gjort det igen! Även i kväll somnade snäckan själv i sin säng!Efter att ha hysteriskt tuttat på sin näve, jollrat så sover hon, fast hon ligger tvärsöver i sin säng. Duktiga Goa ungen min!Nu sover hela familjen och jag bör nog göra dem sällis!Jag måste bara skryta lite till om hur fantastiskt fina barn jag har!Natti!

Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards