mammeluck

Alla inlägg den 4 september 2011

Av L - 4 september 2011 12:35

Jag skulle verkligen behöva städa vårt hus, det ser ut som en soptipp! Men just nu hittar jag tusen andra saker som en betydligt mer roande, tex som att skriva meningslös inlägg här....


Jag har kommit fram till att jag vill göra om hela vår undervåning... jag vill ha VITT VITT VITT, jag vill slå bort väggar, och göra allt öppet... undra om det ens går? Lika mycket som jag vill göra om, lika mycket vet jag att min älskade sambo inte vill det.... det blir lixom rätt mkt stopp då!

men jag vill byta alla golv, slänga in en öppen spis (ja slänga, så enkelt är det i mitt huvud iaf) ;) tapetsera vitt, och måla en stor väggdekor med familjen i svart (ap enkelt med en oh maskin, även detta är simpelt i mitt huvud) Jag vill måla trappan, byta fönster, köpa helt nya möbler och göra en till walk-in closet!! jag vill vill vill! Och jag vet att det inte går just nu, när jag är föräldraledig och min feta lön är rätt mager om sanningen ska fram... men jag vill endå, och i mitt huvud gör jag om allting och det är så sjukt snyggt! visst fixade vi de mesta när vi flyttade in, för 2,5 år sedan, men nu vill jag ha annat... och jag är övertygad om att jag skulle tycka det är mycket roligare att städa då....jag lovar!


nåja... tillbaka till verkligheten.... jag får väl ta å städa i eländet endå...


Av L - 4 september 2011 12:18

Dopet är nu till ända, flicketösen har nu fått namn och mottagits i gudsarmar osv...


så här tyckte hon om det

 

Jag flinar alltså inte för att Mira skrek som en stucken gris, utan för att jag helt enkelt behövde kompensera för min dotters uppförande ;)


VI kan konstatera att Mira inte uppskattar orgel,så fort de började plinka på den blev hon vansinnig och skräckslagen! Jag hade god lust att be dom skippa oljudet.

Sötnöten fick iaf många fina presenter och braiga saker:

bla en bumbo stol... HUR BRA SOM HELST


Vår alldeles egna lilla gräddbakelse


Det kommer fler bilder framöver, min kära kusse har tagit många fina bilder som vi ska sätta tänderna i.


Hej hopp!

Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards