mammeluck

Alla inlägg den 6 september 2011

Av L - 6 september 2011 13:23

Igår entrade vi öppnaförskolan för första gången, det var mitt i Miras sov tid och det var ju sjukt dumt planerat av mig, sångstund stog på listan, och Mira skrek i kapp medans alla andra barn myste och njöt av skönsången... Bättre planering till nästa gång helt enkelt!

Men det var trevligt, trotts den korta visiten, och vi ger det ett nytt försök framöver!


Resten av dagen njöt vi i sällskap av fina vännen A och lilla ludde, mysigt trotts promenad i regn!


Nu är Mira 3 månader, och en dag (om 2,5h) tänk vad tiden går fort! det känns som hon kom igår, men samtidigt som hon alltid varit här! vad gjorde jag med all tid innan lixom!?

Hon har vänt sig från mage till rygg, häromdagen, men hon blev så chockad och undrade nog vad fasen som hände... hon har iaf inte gjort om det igen ;) Men vi lyckades filma henne med vår uberkkassa kamera... alltid ngt!

På torsdag ska hon få första vaccinationerna, och jag tycker det är läbbigt, jag avskyr att se när de blir så edsna, jag tjöt i kapp med Noel när han fick sina vaccinationer när han var liten... J jobbar så klart, så jag får helt enkelt face the fact och bita ihop!

Häromdagen så skrattade hon högt oxå, och jag blev så ställd av detta underbara ljud som kom från min fantastiska dotter, både jag och Noel tittade på varandra om undrade om v hörde rätt? sen dess har jag försökt locka fram dessa sköna toner igen, utan något vidare resultat.... hörde vi fel?


I söndags hade jag och lilleman egentid, vi tog cycklarna och slängde metspöt över axeln ner till ojlebryggan....2h av bara mamma och son tid *underbart!* vi pratade och myste, vi prata om hur det var att blivit storebror och hur det kändes, han tycker det är roligt, men jobbigt när lillasyster skriker ;) jag kan hålla med till fullo, min fina fina gosse<3

Mira var i tryggt sällskap av pappa och gudfar här hemma och det var mycket gött att få lite tid med min stora pojk!


I dag har jag även ringt till min chef och förlängt föräldraledigheten, jag måste säga att endel av mig saknar jobbet och kollegorna, medans jag samtidigt älskar att vara hemma, Jag hintade iaf chefen om att jag kan tänka mig gästspela lite vid behov..... :) Jag har även ansökt om mer föräldrapenning på FK och jag tror jag lyckades re ut det alldeles själv! *klapp på axeln*


/L

Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards