mammeluck

Alla inlägg under maj 2011

Av L - 7 maj 2011 11:11

Kände mig lite skum igår innan läggdax, tänkte att dom där nävarna chips kanske var onödiga...

Efter att jag somnat vaknar jag tvärt av att just dom är chipsen/isvattnet far uppåner i min strupe...

Urrk! Upp och spy... det gör rätt ont när magen kräkskrampar... för den är så sjukt stor och spänd nu så det kändes som ungen skulle komma ut genom ryggen... mindre nice! Väl tillbaka i sängen var magen öm, ryggen oxå för den delen... och det molade lite till å från... somnade och vaknade om vart annat... å åmade mig lite där imellan... Frågan är nu... chipsen eller förbereder sig bäbis för något?


hur som helst har det varit en skit dum natt! Och jag tror J håller med, antar att han inte kunnat sova så mkt han heller... han gav upp vid 5 och gick upp... stakars...


Å nu? från 6-10.30 har jag sovit som en stock...utan några nämnväda störingar förutom hundarna då...

just nu mår jag bra... så jag antar att det bara var chipsen.... BLÄK!


J ringde ifrån jobbet igår å sa att jag borde packa BB väskan... kanske kan vara bra om jag gör det i dag trotts allt... utifall att.


/L

Av L - 6 maj 2011 13:25

Under mina hittills 4,5 semesterdagar har jag:


  • bakat 4 sockerkakor - varav 3 hamnade i frysen och den andra stackarn i min och sambons mage.
  • Städat huset *2
  • efter att ha städat huset börjat skura väggar och byråsar, dörrar, lister hittills är hallen -check!¨
  • bakat matmuffins och även dessa ligger nu i frysen.
  • börjat måla barnrummet
  • städat tvättstugan och vikt minst 200kg tvätt
  • förberett för skötbord, byggt hylla och sorterat skor i tvättstugan.
  • städat min sida av garderoben... (Js hörn lät jag va ;P)
  • beställt amningsbh, väggdekorer till barnrummet
  • storhandlat och förberett inköp för ännumer stor bak.
  • Planterat sallad, morötter och något annat grönt som jag inte kommer ihåg vad det heter.
  • tvättat 300kg tvätt till och vikt denna
  • skurat kökslampan som jag stört mig på i 1,5 år ungefär
  • vilat lite
  • lunchat med kollegor
  • Snart fika och häng med min gravida vän I och gamla klasskamrater ifrån Behandlingspedagogs utb. MKT NICE!
  •  Jag har säkert glömt ngt...

kvar att göra är iaf:

  • fixa färdigt barnrummet
  • pimpa barnrummet
  • tvätta alla bäbiskläder
  • åka till lkpg och inköpa spjälsäng och byrå
  • baka: Muffins, chex, tofvehultare, paj, kladdkaka ala´ Linda, bröd.
  • Skura köksluckor
  • tvätta fönster
  • skura trappan
  • måla altanerna på fram och baksida
  • skura sovrummet och hall öv-
  • fixa altanen på baksidan
  • dammsuga HELA soffan och sannera den på hundhår!
  • hämta hem min fina gosse! <3
  • tandläkarn <---- URRRK!!
  • Umgås med alla mina gravida och ogravida vänner
  • Njuta och gå promenader med boss
  • kanske få lite sol?
  • Packa BB väska
  • föda barn

och säkert massa mer....hinna med fräldlragrupp och MVC besök där i mellan oxå

denna lista är nog mest till för mig...för jag älskar att kunna bocka av saker på mina att-göra-listor!

På jobbet använder jag mig av dessa underbara gula post-it lappar, oh det är en fröjd varje gång jag får kasta en lapp!


Under helgen står den mesta av städningen still, men anledning av att vi har 2 hundar, som hårar värre än värst!


Någongång i slutet av nästa vecka kanske vi kan vara redo för bäbis? :P

Antagligen kommer hon stanna där inne till midsommar eller så... då kommer jag spricka!

/L



Av L - 6 maj 2011 13:13


Jag har efter lite letande hittat några amningsbhar som inte ser ut som fn, och som ser ut att vara både bekvämna och inget bara några tuttpåsar!

bilden ovan är urkass, men titta in på: http://www.ellos.se/dv/1-Underklader-bad-Bh-Amnings-bh/Vertbaudet/_/N-f5sZ1z13zxa?Nr=288518&sta=%7camningsbh%7c%7c0

Inte en massa pengar heller... dock lite frågande till vilken stl melonerna kommer anta... men de löser sa!


har oxå hittat en sida med bra och genomtänkta amningsbh´s  men tyvärr inte hittat någon återförsäljare av dem än :S

här är iaf sidan: http://www.anita.com/se-en/Products,Anita_maternity,Breastfeeding,Nursing_bras:5046_Nursing%20bra



over and out!

L


V37

Av L - 6 maj 2011 10:08

I dag går vi in i v37, så tänker grynet hålla tiden är det 3v kvar till beräknad ankomst...


Jag går å känner efter om det inte känns något annaorlunda någonstans... men icke.


i Helgen har vi mina pärons hund här oxå... och J jobbar hela helgen.

det innebär en utmaning för mig... att gå med två hundar är en utmaning...speciellt när som ska springa kors och tvärs... att mitt tålamod inte är det bästa, och att jag behöver ta små pauser då å då som hundarna inte samtycker med...  När vi sedan är hemma har jag 8 tassar som går efter mig varje meter... vi har parkett golv i hela huset... och då låter det så där härligt tripp tripp tripp från klorna... efter ett par timmar är det sjukt irriterande!

Men dom är rätt goa oxå som tur är!


Dom här två åskådarna hade jag igår när jag skulle bada bort lite sammandragningar... 

inte alla som har publik i badet!


/L





Av L - 2 maj 2011 18:38

Idag är min första semesterdag.... av många :)


Jag har redan börjat planera för allt som ska hinnas med :P

igår fick tvättstugan sig en omgång... Vår tvättstuga ser allt somm oftast ut som om någon sprängt en klädbomb där inne... och igår satte jag igång och vika 100kg ren tvätt, tvätta massa maskiner, sortera bland typ 10 par olika fotbolls skor... som majoriteten är försmå för Noel. Benskydd har vi oxå till en förbannelse!? men det märkliga är att det bara finns ett av varje... ?

Skor och jackor sorterades och jag byggde och borrade en ny hylla och sko ställ och måste säga att jag är mkt stolt över min förmåga att kravla på golvet i höggravidt tillstånd!


När jag skulle gå å lägga mig igår måste jag erkänna att det kändes någon skumt att jag faktiskt inte ska gå till jobbet... på ap länge! helt sjukt ju!!


Natten var mindre trevlig, halsbränna from hell somm vanligt... dock somnade jag inte särskilt fort efter varje brännande uppvaknande... och när J kom hem 07.15 från jobbet kändes det som jag fått sova nada... nåja... nu hoppas jag på å få en god natts sömn kommande natt... för nu har jag återinförskaffat mina gamla "halsbrännetabletter".


Bebis nytt:

När jag var på apoteket i dag ställde jag mig och titta över bäbis prylarna... och sneglade lite extra på amningspumpar... dom ser grymt läskiga ut! och att sitta med en sån vid bröna känns rätt avlägset och sjukt osexigt! Nu har jag iof inte varit i närheten av att känna mig en uns sexig sen typ augusti/september förra året möjligtvis...kanske då grynet tillverkades... men endå...

Men kan det ge mig några fler timmar sömn och ge pappa J lite tid med grynet så tror jag att jag totalt struntar i hur osexigt det är med en sugande mojäng vid bröna. :P

Inköpt blev iaf suppar, stjärtsalva, olja och en ny mer pålitlig termometer! Mkt bra å ha tänker jag!


Har även kollat runt istan i dag efter en hyffsad spjälsäng... men utbudet är begränsat om man säger så! Vill promt ha en säng där an kan sänka ner ena sidan, och så ska den vara vit... inte så häga krav tänker jag... men tydligen...

Jannebanan hade 1, men den var så sjukt blaffig och fet så den gick bort!

Så nu blir det trotts allt en tripp till lkpg för inköp... men jag har ju tid ;P så länge inte grynet behagar att titta ut :)


Det känns som att det är lite lugnare i magen nu, fortfarande mkt rörelser men inte så hårt och hastigt... nu kan man mer se en fot/armbåge/hand eller dyl sakta dras över magen... tänk vad tomt det kommer kännas  i magen när hon väl är ute hos oss... 4 veckor kvar!


jag längtar!

/L


Av L - 2 maj 2011 18:31

Stort grattis till Linnea som fått en fin liten tös :)

Och stort grattis till Marcus och Rebecca som fått en liten gosse


  



Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards