mammeluck

Alla inlägg under maj 2011

Av L - 21 maj 2011 10:33

Och till er fina lilla gosse!

Av L - 18 maj 2011 13:06


Jag kan ta mig en sån här till efter forlossningen, tack!

Sparkdräkt till mig och oungen helt enkelt... tänker att denna inte lär sitta åt och skava på skadade nedre delar.... mutscho goood!


Och jag skiter fullständigt i om det är en one piece eller en zipperall.... eller om mamma sytt den åt mig!

det kanske vore ngt... med matschande tyg å mönster till både mig å bäbis?! YES!

å SÅ syr vi en till hela familjen, Jonas skulle vara grymt läcker i en sparktdräkt... och Noel och Boss med!

jAPP så får det bli!

MAAAAAMMMMAAAA!!


/L



Av L - 18 maj 2011 10:42

Vi ligger i hårdträning här hemma, Boss och jag alltså....

Boss tränas på att inte få som han vill med en gång på möra... dvs lång promenad direkt då han slår upp ögonlocken!

Detta är inte i syfte att plåga stakars boss arma kissblåsa, utan att det faktiskt kommer vara klippt omöjligt när bäbis kommer, att stutsa ur sängen och ge sig ut för att låta vovv få sin promenad 10 min efter vi vaknat...


Nu ser det ut som så att kräket helt enkelt först får uträtta sinna akuta behov i trädgården... medans jag får vakna till liv, och nu tom blogga ;P


Jag får även tränas i mitt tålamod, som inte är de bästa... för hundkräket går här och låter som en kanariefågel, och tro mig...det handlar inte om att han är sjukt kissenödig... utan han vill få som han vill helt enkelt.... i dit når man genom att psyka sin arma moder, men pip och tyck synd om mig blickar.


men nu serrö... snaaart ska kräket få komma ut, och vi ska vanka ner till viken så kräket får kyla av sig lite... å sen ska han få dra mig upp för den sjukt jobbiga backen som tar ca 15 min att vanka upp för...


vi har även stärkt oss med varsin smootie till frulle... för att kunna ta oss ann back helvetet!


morsning!

<3

Av L - 16 maj 2011 20:31

Boss provkör spjälsängen! Mobilen var roligast och hade matte inte sagt nwej hade jag tuggat sönder den!


Av L - 16 maj 2011 19:57

Nu är vi i v 38! alltså drygt två veckor kvar till BF... eller egentligen 16 dgr kvar!

Men jag börjar misstänka att grynet bestämt sig för att stanna kvar i min kropp på övertid...  och jag börjar verkligen längta efter att få tillbaka min kropp... å att kunna sova på mage! å att slippa vakna av att jag måste kräkas för magsäcken inte får plats!


I övrigt mår vi bra, grynet och jag... lite små krämpor, men foglossningen har nästan gett upp tror jag....kan den göra det? jag har inte alls lika ont som tidigare och att gå går helt ok...är nog med svankandet och det framtunga som är beskymmret i sånfall... nåja jag är rätt nöjd...


Idag har jag roat mig med en rotfyllning... och i väntan på tandl. tiden svängde jag in på åhlens en kortis... under de 10 min som jag vankade där inne fick jag nog iaf 4-5 "åh stackars dig, vad fet du är" blickar och små leende där efter... säkerligen i all väl mening... men jag är trött på "åh vilken mage, är du säker på att det bara är en?!" "har du inte fått än" osv...  när man är höggravid är magen stor, det ska vara så faktiskt... tro det eller ej.... och japp vår mage är STOR å den mår alldeles utmärkt, men japp....lite tung å  konka omkring på.


Under rotfyllningen när tårarna sprutade för att det sved och bände så förbannat... funderade jag på hur i helskotta det ska gå med förlossningen !? jag hade ju helst rest mig upp ur den där otäcka tandläkarstolen och tackat för mig och gått...

Jag kommer antagligen vilja göra samma sak när det värsta delen av forlossningen sätter i gång...


Efter rotfyllningen påbörjades pajbak för infrysning... det bidde hela 5 st! AS bra å ha i frysen för oväntat besök helt enkelt! å hejja foliepajformar, hur bra påhitt är inte det!?

Med rabarber från trädården!

mixtrade med lite spännande fyllningar oxå!


i kväll ska gubben och jag bänka oss framför en unge i minuten!

ren och skär terapi!

/L



Av L - 12 maj 2011 12:44

jag är sjukt trött... alltså så där att ögonen går i kors trött... och jag har idag varit vaken i 2.45 min hittills...

säkert sovit 10 -11h i natt... borsett från ett par nattliga toabesök....

Men jag tror jag intar sovläge... en försökt till en powernap en stund... tills gossen kommer hem från skolan.


Japp så får det bli!

/L


Av L - 10 maj 2011 18:34

Nu börjar barnrummet ta sin form, målat och klart

En vägg

barbapapa så klart!

Imorgon ska jag åka och hämta hem min stora gosse (äntligen!!) som kommer hem från turkiet, påvägen ska vi även inköpa spjälsäng och byrå och lite annat bra å haigt!

Så därefter är allt som det ska! gossen hemmma och bäbis har säng och byrå att ha alla sina kläder som jag shoppat och tvättat! Gott!


I dag har även min kära mor varit här och tvättat våra fönster, hur snällt är inte det!! <3 så nu ser vi ut igen. Jag har även skurat alla köksluckor, spis, kyl, frys å sen fick sig även sovrummet sig en skrubb!

jag har nog hunnit med endel till att boka av på listan som skrevs i tidigare inlägg...


JO jag har även påbörjat packning av BB-väskan! Men hallå! hälften kan jag ju inte lägg i nu, för det behöver jag... så nu spörs det om vi väl kommer ihåg allt som ska läggas ner när d väl är dax.


Nu ska jag släng aihop en smörgåstårta tills lilleman kommer hem i morgon, för det ska firas!


Hejs!



Av L - 8 maj 2011 20:52

Idag fyller Boss 2 år!



det firades självklart med leverpastej/blodpuddins tårta!

Pepsi som varit hos oss hela helgen fick oxå sig en bit, men vi med två ben höll tillgodo med paj och vaniljsås!

Boss 2 år!


Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards