mammeluck

Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

Slut opp å gnäll!

Av L - 18 mars 2011 15:30

Satt och ögnade genom några blogg inlägg och insåg att majoriteten innehöll gnäll... börjarde fundera var någonstans längs vägen som det gick snett...

Jag tror det är som så att som gravid är det tusen saker som är i omlopp i kroppen... å att vår graviditet hade en taskig start... med 20 veckors spyande.

(å fortfarande spyande men bara 1gång/dag, vilket ´är så sjukt mkt bättre!!)

Jag tror jag faktiskt fastnat lite där... i gnället... eller det är iaf det jag skriver om...

Men är det kanske inte lite så över lag med oss människor, att vi gärna poängterar det som inte är bra, men glömmer att nämnda de 511 sakerna runtomkring oss som faktiskt är hur bra som helst!

Tex. att jag faktiskt är välsignad med knytet i min mage, å att vi har det bra. Jag har en fin karl å  unge å mängder med fantastisk familj, kollegor och vänner runt mig! Det har jag inte skrivit så sjukt mkt om, så därför gör jag det nu!

Men förvänta er inte några drastiska förändringar i mina blogginlägg för det... för det här är trotts allt MIN blogg och jag skriver vad jag vill. Men jag ska försöka att se saker från flera håll...

Jag tycker fortfarande att det suger att vara gravid.... men jag är samtidigt överlycklig över att korven där inne mår bra och snart kommer ut till oss.

För tänk sen, då är jag inte gravid längre...


Idag har vi varit på MVC, och mätt kagge å lyssnar på grynets   å kissat i mugg, blivit stucken å grejor... allting är bare fejnt!

Måste ge kredd till J som faktiskt lyckas lösa så han kunnat följa med varje gång till MVC och inte missar något med grynet. Jag tror han kommer bli en alldeles fanastisk pappa! <3


Nu är det helg!

JIPPIE!


/L



 
 
Ingen bild

Linnea

18 mars 2011 17:01

Ja visst är vi gnälliga :)
Och du har helt rätt! Jag ska ägna mitt nästa inlägg åt att bara skriva positiva saker ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 15 maj 2012 11:37

Våra dagar tillbrigas ute i trädgården, vi har börjat med att flytta ut på altanen igen...gött som attans... MEN i helgen har bossen haft tokfnatt och försökt gräva upp, bita upp/ tugga upp altanen...det slutande med att J skruvande bort ett par pl...

Av L - 9 maj 2012 11:20

  min fina ungar!     igår tog vi oss en promenix för att möta pappa efter jobbet, det tog oss 35 min att ta oss halvvägs... men spännande var det! tillommed kissen anslöt sig till oss på kvällen firade vi vår tre åring ...

Av L - 9 maj 2012 11:14

Nu har godbitan hunnit bli 11 månader, inte ens en månad kvar så blir hon alltså 1 år! 1 år, förstår ni!? hon är snart inte min lilla bebis längre ;/   Nya kunskaper hon har förvärvar sista tiden är: * tar 5-6 steg själv, och står stadigt!...

Av L - 6 maj 2012 10:34

Jag har tappat lusten attt blogga, den kommer nog tillbaka en vacker dag kanske... ...

Av L - 22 april 2012 22:49

in life!     Vi har det tokbra och jag har helt tappat lusten att delge och uppdatera er här, men det kommer... snart.   på återseende! ...

Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards