mammeluck

Alla inlägg den 14 mars 2011

Av L - 14 mars 2011 10:43

I går satt vi i den kniviga sitsen att kaffet var slut!!

Oh NO!


Som den goda moder jag är mutade jag således min son med en glass om han cyklade bort till kiosken.

Jag skrev en ingående lista med:

  • Bryggkaffe
  • aftonbladet + söndagsbilaga
  • chokladbollar

När sonen kom till kiosken och lämnar fram listan får han samtliga grejor...

utan chokladbollen för det visste tydligen inte kioskinnehavaren vad det var...

Så sonen kom hem med 2 av 3 saker, vilket ändå får ses som godkänt...

På frågan vart chokladbollarna befann sig sa Noel: han visster ju inte vad det var, å jag kunde ju inte säga NEGERBOLL! (affärsinnehavaren är av utlänsk härkomst)


Jag har iaf en väluppfostrad son!



Av L - 14 mars 2011 10:03

Jag börjar bli ruskigt trött på att vara så här gigantisk, jag är inte liten i ogravidt-tillstånd...men det här är ju extremt! Jag längtar efter att liten kommer ut, och att jag kan gå, stå, springa å hoppa hur mycket som helst!

tänk att få röra sig obehindrat, när det är peace of cake å resa sig ur soffan, slippa rulla ur sängen och kunna böja sig ner å ta upp något från golvet...

trodde aldrig att jag skulle längta efter en så självklar sak... jag är ju inte direkt den som rör mig överdrivet mycket i vanliga fall!


Så här ser det ut nu, v 29 (11 veckor more 2 go!)


J frågade mig igår hur mkt jag tänkt att jag ska gå ner tills den dagen vi ska gifta oss (jag har sagt att jag inte tänker gifta mig innan jag gått ner gravidkilon + en hel del till)

Jag kommer aldrig bli liten, det är lixom inte jag, jag kommer inte heller hettsigt frenetiskt väga mig och göra diagram och vikt tabeller.

Men däremot vill jag trivas med mig själv, känna mig bekväm i min kropp och kunna röra mig som jag vill.

Så jag tog fram denna bild och visade för J

på ett ungefär så här:

moi

noel plåtade mamma i fullfärd med spacklingen


J visade sedan bilden för min kära son och frågade: tror du mamma kommer gå ner å se ut så här igen? 

Noel tittade på mig där jag låg som en strandad säl i soffan, å sen på bilden

och rynkade näsan och sa:

 EH NÄÄÄE! 

 

Tack för stödet kära familj, det känns verkligen toppen att ni tror på mig och stöttar mig när jag bär på eran blivande lilla syskon och dotter/son.

 

 

Av L - 14 mars 2011 09:13

Nu har vi äntligen (!!!) beställt vagnen... inget mer huvudbry å inget mer letande Jippie! Och bästa blivande farmor och farfar står för hela kalaset, så nu får grynet åka första klassigt!

Leveranstid 3-6 veckor... och om 6 veckor då är det bara 4 veckor kvar å det går fort!!

  

Vi gjorde det! vi enades om en vagn!!



Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards