mammeluck

Alla inlägg den 30 mars 2011

Av L - 30 mars 2011 18:27

 Jag boar mig.... det säger min barnmorska att det heter.

Att boa sig innebär att jag vill ha hela mitt hus kliniskt rent, vill ha barnrum baby saker å hela kittet kirrat! å Att hela mitt hus ska skina som en diamant i solsken den dagen jag kommer he från BB.... Jag vet med mig i mitt stilla sinne att detta är klippt omöjligt... för om jag inte ska städa i mellan värkarna så kommer det antagligen innebära att det ligger fullt med hundhår på golvet, disk i diskhon å mängder med bäbis saker som fortfarande måste tvättas! den tanken får mig smått hysterisk... jag vill ju bara kunna njuta av vår bäbis, låta de nya blivna storebröderna Noel och Boss få lära känna mini å få njuta av min fina familj... inte städa det första jag gör!

Så därför ska jag boa mig som bare fn de kvarvarande veckorna... problemet är bara att jag är så sjukt trött efter jobbet... att då återstår bara helgen... och då har jag ju massa annat rolig å göra...


Härom helgen gav jag mig ju i kast med kylskåp, , å skura väggar å skåpförra helgen var det rabbatter å förråd, denna helg vill jag tömma barnrummet... problemet är bara att J jobbar... å ska jag bära skiten där inne kommer jag antagligen lyckas sätta igång förlossningen bra mkt i förtid... eller åtminstonde ligga kvidandes i sammandragningar och ett bäcken i baklås... föreställ er den synen ni!


Nåja... jag har iaf införskaffat fler mega viktiga braå ha saker till bäbis anländer... bla: ett badställ.. (!) ska va skit bra å lägga ungen i så slipper man hålla å va rädd för å tappa den hala korven i badkaret... perfa! En amningskudde har vi oxå infrskaffat... å lite annat smått å gottigt! Jag har nämligen fått nojja på bra å ha saker igenom FB loppis som många säkert märkt! å det är hur bra som helst!

Jag fick nöjet att byta en väska mot en korgstol... just en sån korgstol som jag hade när Noel var liten, den satt jag och ammade i och den var sjukt skön amnings-stol helt enkelt... så därför var jag sjukt tvungen att ha den! J suckade lite smått men insåg nog att det inte var värt att diskutera... J hävdar nämligen att det inte alls är länge sedan han körde den andra till tippen... hmm.. jag tror det var lääääääääänge sen!


nu ska jag göra upp en bra plan, för mitt boande -det värsta är att jag kommer behöva börja om från början igen innan det är dax för bäbis...

Fast jag skulle behöva boa mig på heltid... för det tar sån tid när man måste ta paus hele´tin´!


/L

Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards