mammeluck

Alla inlägg den 28 juli 2011

Av L - 28 juli 2011 13:07

hur kommer det sig egentligen att en så liten bäbis, som mest hänger på mig, pappa, vagnen, filten osv kan bli så förbenat skitig!?

OK hundhåren kan jag förstå... för dom har jag oxå ofrivilligt över allt... ni skulle bli förvånade om jag berättade var dom har hittats!

Mira har nog halva Boss under hakan... bakom alla dubbelhakor så att säga... men där finns även lurv och annat skumt... hur kom det dit!?

likadant under hennes naglar, mellan fingrar å tår och alla veck på hennes grodlår... hur lyckas hon? jag tycker jag är hyffsat renlig av mig nämligen!

bakom dessa dubbelhakor gömmer sig ett hav av lurv!


På BB sa de att 1-3ggr/ vecka  var lagom med ett bad... Mira behöver istort sett bada varje dag! dels för hon skiter å spyr som hen hel karl å dels för hon är en lurv magnet utan dess like!

Visst kör vi en power wash varje morgon med tvättlappar och försöker jaga bort allt lurv, men sen minsann några minuter senare är det lurv igen!


Kan detta vara en av bovarna i dramat månne?



Av L - 28 juli 2011 11:37

När Noel var liten önskar jag att jag hade sparat och skrivit ner roliga minnen, saker han sa och gjort.


Nu har jag gjort en minnen-låda till Mira, med alla grattulationskort, brev, första blöjorna och foton, som hon kan kika i senare när hon växer upp, jag ska oxå införskaffa mig en liten bok där jag kan skriva ner saker hon gör och säger under åren... och jag ska försöka hålla den uppdaterad.

Ska även göra en åt Noel där vi kan lägga alla tidningsurklipp om hans bravader i handbollen, och foton, resor mm. <3


På storebrors födelsedag blir Mira 2 månader, så här såg jag ut för ca 2 månader sedan:


Siken tjockis! å mkt finns fortfarande kvar   


Sen finns ju faktiskt bloggen, där hon kan läsa från positivt test till forlossning å tiden efter.... de e ju bra skit!


HEJS!




Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards