mammeluck

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av L - 22 juli 2011 17:01

Dagen började hyffsat tidigt för att vara vi, kl 08.00 steg vi upp, straxt därefter ringde jobbet och J hoppa in å körde lite övertid.


Mira käkade och somnade om gott i vagnen och jag gjorde mig redo för en playdate med Martina och Erik! Vi bussade oss ner till staden och Mira som hur gött som helst på den skumpande bussen, fika, bäbis snack och lite promenixande i affärer averkades, en mjukglass och härligt sol!

När vi drog oss hemmifrån i morse hängde regnet i luften och det var ingen vidare värme, därför klädde vi oss därefter... under dagen ökade värmen enormt och både Mira och jag var klibbiga som klister... mindre mysigt!

Hem och ut med vovv, sen bidde det en dusch för mor och ett bad ute på altanen för lilltösen, Hon blir skogstokig när hon ska upp ur badet igen, och älskar att ligga där i och plaska och skvätta!


Här någonstans kallade tösen och blogginlägget får därav avslutas dagen efter!


Lillkorven har oxå kommit på det fiffiga med napp... och jag tycker det är hur bra som helst, (wooops!) jo jag tycker det är bra just för att hon är massa tuttig och det är en perfekt ljuddämpare! Ja jag är en rätt bekväm morsa, som inte tycker om när mina barn gråter, skriker och inte är nöjda.... lika dant med storebror... iof har han slutat med napp för sissodär 7 år sen, men den var en god vän fram tills dess... och hans separation med tutten gick hur fint som helst!

När Noel eller Mira är kinkiga och gråter (mer skriker för Miras del) då gör det så sjukt ont i mig, fyskiskt och på riktigt ONT!, jag står inte ut med det och vill så fort som möjligt trösta och göra det bra igen... Därför är napp en sjukt bra hjälpreda!


Idag ska min bästa vän R och hennes uber fina gosse komma till oss för en dags mys och altanhäng! LÖVLY!


Nu sover sessan gott i gungan, med nappen i truten och snuttekaninen tryckt mot kinden... sötkorv!

Under tiden ska jag ta och dricka kaffe, och läsa lite bloggar.


hejs!


Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards