mammeluck

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av L - 21 oktober 2011 23:46

Idag har gossen min varit på klassfest och kom hem med stora krokodil tårar rullande ner för kinderna, min älskade gosse har tjejbeskymmer!Älskade fina lilla gossen min när blev du så stor?

Av L - 21 oktober 2011 11:52

Nu har min vän och hennes fina familj flyttat till våra kvarter! Och det är så roligt att de bor närmare, någon man bara kan smita bort till om man behöver få lite andrum. Ilöv it!! och Mira har polarn Erik nära, PERFEKT!!


Gjorde en inflyttningspresent till våra kära nya grannar:


Lånade bilden av M :)


Nu när jag är föräldraledig har jag kommt in i ett stimm av kreativitet! Allt lyckas dock inte men tjusningen är ju lite att prova sig fram och hoppas på ett hyffsat lyckat resultat!

Änglar och namnsmycken och gravyr har jag ju hållt på med länge, men nu har jag börjar ge mig på att göra betonggrejor! går så där, men jag lär ma! Rosen och ett litet hjärta som ni ser i lycktan är debut grejerna men hoppas på att dagens satts kan ge ännu lite bättre!

Nu när Mira börjat käka har det ju blvit några tomma barnmatsburkar, dessa tänkte jag också ge mig på i dag, bilder kommer på allt jox sen!


hejs

Av L - 21 oktober 2011 11:48

I går hade Mira båda sina gudföräldrar på besök, jag måste säga att det är guld värt att de är här så ofta och Mira får träffa dem och bygga en relation till dem! Min önskan är ju att de ska vara en stor del av hennes liv och ännu fler som ger henne kärlek och trygghet! Jag är övertygad om att vi valt de bästa gudföräldrarna!!



Av L - 21 oktober 2011 11:31

Jag har varit rusktigt dåligt på att uppdatera bloggen, men tänkte ge mig på ett försök nu...

Livet rullar lixom på och veckorna bara flyger i väg, jag vet inte riktigt vad jag gör, men tiden går....FORT!


Iveckan har vi haft ett besök på BUSFRÖ - en toppen bra och mysig butik med mycket fräscha begagnade barnkläder och barn stuffs! Kanon bra butik och trevlig butiksinnehavare!! Jag har lämnat in lite änglar som jag gjort, som förhoppningsvis säljs och allt som kommer in för änglarna ska sedan skänkas till Vändela - kvinnojouren i västervik. Jag hoppas att det kan bli några kronor iaf!

SÅ GÅ TILL BUSFRÖ OCH KÖP EN ÄNGEL!

De går till ett gott ändamål och pengar till våra frivilliga organisationer behövs alltid! Jag brinner ju lite extra för kvinnor och barn som utsatts för våld och därav valet att skänka pengarna dit. I jobbet jobbar jag ju mycket med männen, men ibland är det lätt att man blir för "van" och tappar fokus på de kvinnor och barn som dagligen utsätts för psykiskt och fysiskt våld i sitt eget hem, utav den som ska vara deras trygghet.

Jag har känt att under föräldraledigheten har jag haft svårt att släppa just detta och vill försöka göra något, om än litet - nu har jag ju trotts allt tid att fylla på ett helt annat sätt :)


Kvinnojouren Vändela i Västervik är öppen varje kväll mellan kl. 20.00 och 23.00

Telefon: 070 - 778 21 90


Du får alltid vara anonym och när du ringer till kvinnorfridslinjen syns inte ditt samtal på telefonräkningen.


Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards