mammeluck

Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av L - 8 oktober 2011 14:02

Jag har inte skrivit på ett tag, detta mycket beroende på att jag varit ett vandrande lik, med en gnällig dotter på armen...

Mira har i ett par dagar varit grymt grinig, och sovit dåligt och vaknar en gång i timman/natt... hon har somnat lika fort igen, men inte jag...

Jonas har självklart jobbat natt, och jag har gått igenom dagarna med bomull i skallen och bara väntat ut gnället... urrk!

Vi har ju verkligen varit förskonade och ärade med sömn om nätterna och en glad unge på dagarna... så min arma kropp fick en chock!

Upp på detta kom även en mjölkstockning som ett brev på posten...

Nåja, idag är sötungen glad och go igen, och det var som jag misstänkte! Miras första tand har tittat fram i underkäken... inte konstigt att hon varit grinig! Nu hoppas jag och ber om att hon inte har för avsikt att hugga mig i bröna när hon ska käka! ;)


Mira har iaf fått börja provsmaka käk, och hittills har vi käkat gröt, fruktpurre´ & morotspurre´ och hon har inte dissat ngt än så länge!


Hon har börjat leka mer, stoppa saker i munnen, kunna greppa och kan sysselsätta sig själv en stund, hon älskar att sitta i sin stol och vara med när jag lagar käk, då sitter hon och jollrar och skriker glädjetjut om vartannat! Go´korv!


Nu ska jag tjata på stora gossen att han ska städa rummet... då blir jag inte poppis... :/


hejs!

Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards