mammeluck

Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Update Mira

Av L - 19 juli 2011 13:13



Sötnöten är nu drygt 1,5 månad!

Väger 5490 gr och är 56cm kort :P


Hon har börjat flina upp sig när jag snackar med henneoch hon är på rätt humör, Hur söt som helst och jag bara smälter! <3


Sover fortfarande fint om nätterna, sista käkningen runt 23 och sen vaknar hon oftast runt 5-6 för att käka lite till och somna om...hon är duktig vår tös! Vår dag brukar börja runt 9.30 -10.30 så jag ska inte klaga.


Igår åkte storebror och mitt stora hjärta till pappa för att vara där i 2v, kommer sakna min gosse!! Idag är första dagen pappa börjar jobba igen, jag tror minsann det kändes lite surt i morse när han traska i väg och han har redan ringt en gång för att se så vi "klarar oss" :)

Men visst kommer det bli lite annorlunda nu, när J jobbar.


Vi började dagen ivanlig ordning runt 10.30, med lite stjärt-vädring och babygym, sen skulle vi iordningställa mor och dotter för promenix med Bossen...  Sol som det är fick det bli vagn-hund promenad...Boss har inte riktigt förstått det här med att traska m vagn... han sicksackar gärna för att inte missa någon smarrig kissfläck... och det funkar inte så bra när jag ska hålla vagn o koppel och helst inte köra av vägen...

Ner kom vi till strandpromenaden för att låta boss simma av sig lite... det gick sådär efersom det blåste huggorm, och Mira vaknade å grina... resterande del av promenaden så hade boss damp ryck och det slutade med att jag är hes av mitt utbrott på honom och ont i armarna av att hålla han... dumma hund!


Nu sitter jag iaf med en kopp kaffe, tösen sover i vagnen och jag njuter av lite gentid innan snäckan vaknar :)


Vi har faktiskt hunnit med en liten mini semester till kristianstad oxå, påvägen hälsade vi på goa vännen Marcus och hanns fin fina familj, väl i kristianstad bodde vi och myste med Emma och Sixten <3 hel härliga dagar å väl behövligt!

Mira skötte rattandet ;)


Vi har oxå bokat tid för dop och d flesta inbjudningarna är skickade!


Nu ska jag återgå till min sötnös som vaknat och sitter och flinar i babysittern! <3


på återseende!


 
 
Ingen bild

Linnea

19 juli 2011 21:07

Vilken liten sötnöt!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 15 maj 2012 11:37

Våra dagar tillbrigas ute i trädgården, vi har börjat med att flytta ut på altanen igen...gött som attans... MEN i helgen har bossen haft tokfnatt och försökt gräva upp, bita upp/ tugga upp altanen...det slutande med att J skruvande bort ett par pl...

Av L - 9 maj 2012 11:20

  min fina ungar!     igår tog vi oss en promenix för att möta pappa efter jobbet, det tog oss 35 min att ta oss halvvägs... men spännande var det! tillommed kissen anslöt sig till oss på kvällen firade vi vår tre åring ...

Av L - 9 maj 2012 11:14

Nu har godbitan hunnit bli 11 månader, inte ens en månad kvar så blir hon alltså 1 år! 1 år, förstår ni!? hon är snart inte min lilla bebis längre ;/   Nya kunskaper hon har förvärvar sista tiden är: * tar 5-6 steg själv, och står stadigt!...

Av L - 6 maj 2012 10:34

Jag har tappat lusten attt blogga, den kommer nog tillbaka en vacker dag kanske... ...

Av L - 22 april 2012 22:49

in life!     Vi har det tokbra och jag har helt tappat lusten att delge och uppdatera er här, men det kommer... snart.   på återseende! ...

Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards