mammeluck

Alla inlägg den 19 mars 2012

Av L - 19 mars 2012 21:20

I lördags styrde jag och J för att prova ut kläder till bröllopet! Målet var att hitta ngt till J, men att jag skulle klämma å känna å prova för att skaffa mig ett humm om vad jag vill ha.


det var en spännande upplevelse, och förfärande!


J hittade sin outfit ganska snart, och det var dax för mig att prova brudkänningar... å vilken chock jag fick.... JAG som vägrat skolbalar och slottsbalar för att jag inte gillar att klä mig i prinsesskläder...någonstans hade jag glömt bort det och tänkte att det nog blir fin fint... OMG jag såg ut som en gigantisk gräddtårta, varenda klänning hade tusen lager tyll och vägde säkert 20 kg, de var proppfulla med lull lull och krusiduller... och jag dog lite, jag såg inte ut som någon prinsessa...jag såg ut som en vandrande tårta!

tillråga på allt tog damerna fram klänningar stora som arme´ tält, OK tänkte jag...nog för att jag är stor, men så där?! Provade en tubklänning de gav mig... för att fylla ut bysten hade jag behövt 5 tuttar till, om jag gjorde en ansats till att röra mig hade hela fodralet halkat av och legat som en mosad tårta vid mina knän.... jag var förfärad.... men inte nog med det... damerna började hojta och tjoa att den DEN klänningen skulle jag ha! den var ju så snygg, satt så fint...och hallåå! sa tanten...var tog din mage vägen? ehhhh antagligen under 20 lager tyg muttrade jag till svar, tyg som trollade min vanliga pluffsiga mage till en gigantiskt gravvidmage... men ååå så vacker den var tjoade damerna! ehhh what!? jag trodde alvarligt de drev med mig, tills jag insåg att de bara vill sälja...


hmm jag fick prova någon annan, lika illa den... även har hade vi bystproblem och sitta kvar på kroppen problem... jag vet inte men jag frågade om det kunde finnas i någon mindre stl... då fick jag tillsvar att å nej den här stl ska du ha!

de kilo som trillat av senaste veckorna som gjort att jag känt mig rätt bra endå... flög tillbaka med dubbel effekt och jag gav upp, kände mig fet ful och bitter! var tvär sur, och surade bra länge och ringde till mamma och gnällde av mig. Aldrig mer!


Summa kardemumma, jag tänker köpa mitt första val av klänning!! den är inte prinsessig med tyll lager  lulllull och den blir måttsydd vilket innbär att den kommer passa överallt och jag behöver alltså inte investera i ett par sillisar för att bära upp en klänning... J hittade dock sin outfit och han kommer bli tokstilig!


Kvällen avslutades iaf med bästa vännerna, godmat, alkoholhaltiga drycker och kvällen blev mkt mer sen än vad jag väntat mig, men jag hade kul, njöt och älskade mina vänner än mer för att de e så grymt bra!


vi firade även st patricks day!



Jag syndade med potatis och en bröd bit, en ett antal alkoholhaltiga drycker... jag cyklade dock dit och hem vilket rättfärdigar allt ;) (hmm)











Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards