mammeluck

Alla inlägg den 14 mars 2012

Av L - 14 mars 2012 20:57

Nu är jag inne på 4 veckan med mina nyttigheter, och jag är förvånad över mig själv och hur lätt det går! Ju mer vågen visar på minus ju mer pepp blir jag på att kämpa lite till, lite extra!


Jag har inte tränat på år, har alltid försökt ta de mindre anstänfande alternativen hiss istället för trappor, bil, buss när jag ska någonstans, men se på tusan nu har jag traskat som en tok, ner till stan hem från stan, ut med vovve ut med vänner osv... ut med vovv har jag ju alltid gjort, men nu kör vi lite extra promenader oxå. Och i dag fick mira en cykelstol och hjälm av bästa suss, så den invigde vi med att cykla till hella... bra skit! det kommer nog svida i klts kassa nu ;)  (ja jag vet att det inte låter något vidare extremt, men för MIG är det det för jag har de senaste åren toklatat till mig värre än värst!


Så nu överväger jag tillomed att ta mig till jobb gymmet, det ligger nära, så jag kan inte skylla på avståndet... men jag tänker smita dit seeeent så ingen ser mig ;) det är nog det värsta jag vet att träna bland folk och att folk ska se mig svettas....jag avskyr nämligen svett...det är äkligt!

men om det kan ge en extra puff så e jag på1 Jag kommer inte bli någon träningstok, men jag tänker om jag lyckas släpa mig dit 1gång i veckan är det bra, för det är bättre än ingen gång, blir det fler gånger så är det ju ännu bättre...vi får la se1 Jag behöver först bli lärd, hur i helskotta jag hanterar maskinerna ;)


börjat tröttna lite på maten dock, svårt att hitta varierande rätter, men googlar lite och försöker hitta insperation.


-7,5kg visar vågen nu... och jag är 1kg under min inskrvningvikt på mvc när jag blev gravid, men jag hade fläskat på mig innan mvc besöket så 4 kg till så är jag där jag var före graviditeten...men mer ska bort... jag hoppas innerligt att kroppen inte tänker stanna upp och pausa nergången...för risken är att mitt pepp flyger all världens väg då.


Nåja, på lördag har jag date med mina girls, vi ska ut och käka och jag tänker inte räkna kolhydrater då, då ska jag vara barnfri och lyxa!


hola

Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards