mammeluck

Alla inlägg den 6 mars 2012

Av L - 6 mars 2012 21:54

Hörrni! Nu ska jag skriva om något så sjukt ointressant, om tvätt, inte vilket tvätt som helst...utan min och familjens tvätt!


Jag avskyr tvätt!

trycka in skiten i maskinen kan jag göra, inga problems!

Men det är hela efterarbetet och avskyr, torka, vika sortera plocka in! URRK!

Jag har gladerligen rena kläder på mig varje dag, även om de snabbt skitas ner med bebis snor, kräks, gröt osv...

Men jag ogillar lixom vägen dit, till ren tvätt! kunde jag konsten att skita casch skulle jag köpa nya kläder hela tiden, så jag slapp tvätta!

Det blir ju mkt tvätt oxå med en tränande gosse i familjen och en snorkande, skitande bebis...

det jag vill komma till är att idag har jag iaf befriat tvättstugan ifrån 10 rena maskiners tvätt, jag har vikt denna, sorterat den till varje familjemedlems egna lilla låda och gett order om att var och en ansvarar för inplockning i sin gardrob... 

de fina gigantiska plastbackarna men ren fin vikt tvätt står fortfarande staplade i en pyramid mitt i trappan....där jag ställde dem ca kl 12.00 idag...

Undrar hur lång tid det tar innan den kommer fram till sin garderob?



Av L - 6 mars 2012 21:32

Godkväll!


Sitter och räknar på sprit, hur mkt sprit kan tänkas intagas under bröllopet?

text, hur många dricker öl?vin?cider?sprit? å i snitt hur mkt/pp!? OMG


det är inte lätt att stå för 70pers fylla...

tex, jag dricker inte vin... vad i helvete ska man köpa för vin till maten!?! surfat runt på tyska sprit sidor och den enda flaska jag känner igen är den med sne hals... JP nånting...är den körbar eller pest?


Å om det tar slut vad gör jag då? äe...det är ju skitsamma... bar jag får göra min brudskål i grogg...eller läsk så e jag nöjd!


tips mottages tacksamt särskilt på vinhelvetena!


Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards