mammeluck

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av L - 7 mars 2012 13:01

Mira har nu hunnit bli 9 månader! Nu går det fort hörrni! stopa tiden en stund!

Det händer mkt med den lilla tösen, Hon säger mamma, pappa, tack tack (väluppfostrad allra redan)

Hon har fått ordentlig kläm på krypningen och sätter full fart mot allt som hon inte ska ha.

En hejjare på att slå sig, specialitén är att skalla saker, helst bord, stolar och golv. Just nu pryder ett långt blåmärke hennes panna efter att hon gav vardagsrumsbordet en ordentlig skalle i går. förra veckan hade pannan ett antal blåmärken efter att hon skalla altanen... ja ni förstår..hon är ingen försiktig fröken precis.


Hon ska stå upp, mot allt...även om det hon ställer sig mot inte står kvar... som tex boss... hon hugger ett ordentligt tag i hans päls, reser sig upp och sen pang... då boss inte uppskattar hennes önskan om lära-gå-hund. Men hon är lika glad för det och gör nytt försök och jagar honom över allt.

Boss är otroligt duktig och bara tittar lite uppgivet på mig när hon klättrar, sliter och drar...en ny specialite´ är oxå att bita i hans öron... jag försöker vara pedagogisk och säga nej, aja baja, bara klappa vovven... HA! inte en chans att hon bara tänker klappa, helst skulle hon nog äta upp hela hunden om det gick.

Hon går längs med soffa, bord och tvbänk, har milslånga armar och stoppar allt i munnen.

8 gaddar har jag lyckas räkna, men det kan finns fler där inne...det är nämligen förenat med livsfara att komma allt för nära hennes trut.

Vinka och klappa händerna kan hon oxå, men absolut inte på beställning ;)


Toksöt är hon, men en envis bestämd dam allra redan... jag undrar när hon tänker sova hela nätter...för det bjussar hon absolut inte sina päron på nu... men jag gissar att allt har sin tid.


Största idolen är storebror, hon skiner som en sol när han kommer, och får hon inte hans uppmärksamhet blir hon tvär sur och skriker tills han ger henne full fokus.


Noel har varit en klippa speciellt under förra veckan när J var i bag, han har passat lillasyster så morsan fått fixa mat, hår toa besök och andra nödvändigheter.


tokfina kidz har jag!


Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards