mammeluck

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av L - 14 augusti 2011 12:30


3 små sånna här dunbollar har entrt vår familj,... Dom söker nytt hem om ca 1,5 månad, någon som vill förbarma sig över dessa små sötnosar!?


Det är tredje gången vi har kattungar nu, inte riktigt meningen denna gången heller om vi säger så.... *förbannade katt ppiller* Dessa blir dock de sista, efter denna kull kommer bäbis (katten heter så) inte få mer bäbisar, hon ska knippsas därmed basta!

Jag hade en gång en katt som hette svea, hon fick en kull om 3 kattungar, varav jag behöll en... en helgrå sötnos som fick namnet charles... det är tametusan den goaste katt jag haft, charles med kulorna (han hade ett ordentligt klockspel) tyvärr försvann charles spårlöst när jag var på utbildning med jobbet och han kom aldrig tillbaka ;(


Mira har i natt perimärsovit i sin spjälsäng, från kl 11.30-06.00 när hon vaknade med ett leende... käkade och jollrade en stund för att sedan somna om i mammas och pappas säng och kl 11 petatade jag lite extra på henne för att då tyckte jag minsann det var dax att gå upp... Hon är bra go´ och snäll vår tös! <3


Mira har innan sussat gott i en kanon fin korg som vi fått låna av E-L, där har hon sovit som en prinsessa, men nu börjar hon fara runt så förskräckligt och hon slår i skallen i korgen.... men jisses så liten hon såg ut i den stooooora stoooora spjälsängen.... var tvungen fylla upp den med lite gosedjur som sällskap så hon inte känner sig ensam däri :)


Nu sover snäckan, och morsan njuter av lite egentid med bloggar, kaffe och vovv... NICE!




Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards