mammeluck

Alla inlägg under augusti 2011

Av L - 30 augusti 2011 13:01

Nu sitter vi i bilen påväg mot Nkpg, lilla mamma, mira och jag, shopping står på 2 do listan! Och det gillas skapt! Jag stör mig något ininorden på att jag inte kan komma på hur jag bloggar med bilder från mobilen! Det skulle bli mycket roligare blogg om jag kunde lista ut hur i helsike man gör! För det måste ju gå!!Jag ska undersöka det närmare nu under bilresan... Fy farao vad det är tråkigt att åka bil... Särskilt när man inte kan dra på sterion på fullfräs med någon gammal goding... Mira sover och det är lugnast för våra arma öron om det så får förbli fram till Nkpg. Hola!

Av L - 25 augusti 2011 13:53

Noel har nu börjt skolan igen, tänkt att skitungen går i 4an! stoooor gosse!

Denna gosse har oxå STORA fötter... så över sommaren har han växt ur sina gympadojjor för både inom och utomhus bruk... i går fick han helt enkelt ta mina till gympan... jag har alltså stl 40-41... och gossen har lika stora tassar som sin mor, 10 bast gammal... var ska detta sluta?!


Vi började första skol veckan med att jag stängde av väckarklockan...två gånger i rad...hur korkad får man bli!? att man inte lär sig första gången säger ju endel om mig, jag lider antagligen av någon störning av det värre slaget... Första morgonen kom J hem efter att ha jobbat natt, och insåg att hela familjen fortfarande sov... som tur var han N til skolan i tid... andra dagen jag stängde av klockan vakande N själv och kom 07.17 och frågade mig om han inte ska gå upp nu? ooooh förlåt gossen stånkade jag och flög upp ur sängen... urrk för morgon stress... resterande dagar han inneburit att jag vaknat innan klockan ringer och jag ligger och stirrar på klockan och kämpar frebrilt med att inte somna om...

När Mira käkar runt 5-6 för första gången är det enda jag tänker på att huuu snaaart måste jag gå upp igen...

Jag är en trött människa, jag önskar att jag vore en sån som slår opp ögonen kl 06 och är pigg som en mört...detta är dock inte fallet... jag sover helst till minst 9, och det är tidigt... ska man inte vid 27års ålder växt ifrån tonårssovandet!?


I dag ska jag hämta ut ett paket, där i ligger massa kläder, bla en klänning som är tilltänkt att bäras på dopet... hoppas att den sitter som en smäck.... annars blire jobbigt värre!


Nu ska jag ta 3e koppen (läs glas) kaffe för i dag och försöka få ordning i mitt hem medans Mira sover...



Av L - 25 augusti 2011 13:44

Häromdagen var vi som sagt i boda och släppte boss i vildsvinshäng, det gick lite trögt i början, men mot slutet släppte det... Vi berättade vilken uppfödare Boss kommer ifrån "att han är en kling hund" De har ett bra ryte om att vara duktiga gris hundar, därav släpptes Boss i det näst svåraste hägnet med en gång, han har inte jagat gris innan, utan blivit inkallad när vi stött på gris i skogen eftersom det varit under vanlig promenad tid, Älg har han däremot jagat och älskar! Det gick sissodär i första hägnet och han fick upp grisarna, men släppte dem efter skall 3-4ggr...men sen fick han gå på i ett annat häng och där fick han upp grisen med en gång och hade ståndskall i 30 min * min duktiga gosse*

Det blir nog att åka dit någon mer gång inom en snar framtid, så han förstår sig på det och tycker det är roligt.

Dom är jävligt fula dom små kräken, men en fröjd att käka opp dom!



Av L - 23 augusti 2011 15:51

Idag är vi i Boda och hänger med vildsvin... Eller boss gör. Hejs!

Av L - 22 augusti 2011 19:41

J har jobbat natt hela helgen, Men nu är det inga natt pass på ett tag... jag bara avskyr när han jobbar natt... det är aptråkigt!


Igårkväll när mina hjärtan skulle sova, bestämde sig båda två för att grina till det ordentligt, Mira gallskrek och Noel var ledsen och tårara sprutade ur dom båda... Mira som var hungrig behövde käk... och det var läggdax matningen, vilket innebär att det är sängläge som gäller, Hur lätt är det att trösta två barn....liggandes och den minsta skrek i högan sky och jag hörde knappt ett ord av vad min gosse sa.... FRUSTRANDE! Jag ville ju bara trösta och ta upp båda i mitt knä...men det var klippt omöjligt! och 10åringen får knappt plats i knät längre... Det var tungt och jag kände att jag inte räckte till... otäcka känsla! Typiskt då att J jobbade natt oxå!


jag har oxå på senare år fått ensamhemma noja, som i helgen när N varit hos pappa och det bara varit jag och Mira och vovv hemma... jag måste kolla alla rum innan läggdax så inte det finns någon yxmördare i huset... hur fånigt är inte det!! jag vet men jag kan inte rå för det... så fort det mörknar ute låser jag alla dörrar och undviket fönster... vilken fåntratt!


Jag som bott själv i en herrans massa år, å från att jag separerade med noels pappa tills J flyttade in hos oss 6år senare... då var jag minsann inte så här harig... vad har hänt?

Antagligen för mkt skräckfilm och vanan att ytterst sällan vara ensam.


Nåja, nu ska J vara hemma ett par nätter så nu är det som det ska vara!


/fjömpen!

Av L - 21 augusti 2011 13:18

Om 2 veckor ska Mira döpas, något jag ser fram mot är att min kära syssling ska sjunga "vid din sida" och kära kussen ska spela piano till.... det kommer bli så sjukt fint!


Här är texten:

Du skänker oss en glädje vi inte visste fanns
Du skänker oss en tacksamhet, att vi fick denna chans
Du skänker oss en trygghet när livet är för stort
Du skänker oss en tro på det vi gjort

Du ger morgondagen mening när livet verkar svårt
Du ger oss allt det mjuka så att ingenting blir hårt
Du ger oss dina frågor, du ger oss dina svar
Du hjälper oss att se allt det vi har

Att se in i dina ögon är en gåva som vi fått
Att se dig när du skrattar slår både stort och smått
Att hålla dig intill oss känns kärleksfullt och gott
Vårt eget lilla frö som vi har sått

Vi ska hjälpa dig och stötta dig längs vägen där du går
Vi finns här vid din sida så länge som vi får
Vi finns här alla dagar, månader och år
så länge våra hjärtan slår

Ja vi finns här alla dagar, månader och år
så länge våra hjärtan slår

Av L - 21 augusti 2011 12:33

Vi var på BVC ifredags och nu väger lilltösen 6500gr och 60cm lång (kort)

Hon är så sjukt go ungen så det förslår!

Hon vill gärna sitta upp, fast det inte riktigt går... hon säckar ihop som en säck potatis, men är lika nöjd för det...

Har även hittat ännu en toppen bra grej med vårat vrålåk till vagn, man kan fälla upp ryggstödet så att hon kan sitta och kika på allt utanför vagnen, det kunde iof jag med Noels vagn oxå...det var därför jag kom på att jag skulle titta om det gick med denna oxå... måste säga att jag är så sjukt nöjd med vår Taco jumper XL.

Visste inget om vagnen innan, men den har uppfyllt alla mina krav och mer där till, och är sjukt tacksam till Miras farmor och farfar som kostade på oss denna uber braiga vagn! *TACK*

En av alla våra ångestfyllda promenader...min hund kommer inte riktigt överens med barnvagnen... för han envisas med att trassla in sig...tamefn hela tiden!


Till något annat nu då... sommaren drar sig mot sitt slut, och nu känner jag att det får vara bra med fika dagarna i ända, därför ska jag (och min dåliga karraktär) försöka skärpa upp oss och inte njuta lika mycket av livets goda... jag har X antal kg kvar ifrån graviditeten, och de ska bort, och helst lite till! Som jag sagt innan så kommer jag aldrig bli trådsmal... jag är inte byggd så... men jag vill iaf kunna känna mig nöjd och tillfreds med mig och min kropp efter två barn... därför tänker jag införskaffa en våg, och se den bistra sanningen i vitögat, sedan ska jag tamefan se till att vågen går neråt... Man ska ju inte banta när man ammar, men jag tänker iaf lägga om kosten, och först och främst skippa fikat stup i kvarten... kaffe only!

åså skriver jag alltihop här, så skärper jag mig inte får jag skämmas ögonen ur mig! bra där!

_____________


Vänskap ska inte vara något där det finns krav, eller måsten... jag avskyr måsten, och när det gäller vänskap, bekanta osv så har jag svårt att förstå när det kommer in krav, eller underdålda krav rättare sagt... hur hanskas man egentligen med det? jag umgås ju inte med folk för att jag måste, utan för att jag vill... kommer det inte krav i mina vänskaps relationer då backar jag, och drar... varför ställa krav i något som ska vara öppet och ärligt? jävligt onödigt! Jag anser mig vara en godvän, omtänksam, stöttande och ärlig... (Jag har brusit i min vänskap 1 gång för 8 år sedan, och det ångrar jag fortfarande bittert! det är något jag skäms fruktansvärt för och jag skulle kunna göra vadsom helst för att få det ogort!) Men utöver denna extrema tabbe tror jag mig ändå vara en god vän till de som förtjänar det... men ibland kanske jag inte alltid räcker till så mycket som jag skulle vilja... men krav är inte rätt väg...

det lixom tar bort det fina som en vänskap innebär!



hejs!

Av L - 16 augusti 2011 12:23

Japp, går fyllde jag sjusju, dvs att det officiellt min sista födelsedag, men jag tar gärna emot paket den 15/8 kommande år oxå!

Och jag har för avsikt att fira min 30årsdag rätt ordentligt oxå.


Jag har kommit gång ordentligt med smyckestillverkningen igen oxå, och nu är det roligt igen. Har ett 10tal beställningar som ligger och väntar på att bli bankade... muscho woligt, dock kan man ju inte banka eller gravera när lillfisen sover, för hon har en tendens att vakna av oljudet.... typisch!

Men det blir några kronor extra för att dryga ut föräldrapenningen... det är tacksamt!





Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards