mammeluck

Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av L - 3 augusti 2011 12:21

Min stora gosse var ju som sagt häning härom dagen, nu har hänget övergått till halsfluss from hell... han kan knappt svälja gossen min, och hans frukost och lunch har bestått av isglass, isglass och en till isglass... utöver flussen så tror jag han är mkt nöjd med glassandet iaf!


så i morse bar det av till vårdcentralen, och mormor fick vara Mira vakt en liten stund...

Jag är så sjukt imponerad av de som har två småbarn (eller fler) att ta hand om och sysselsätta... för jag är klippt slut efter att tröstat, lirkat och peppat stora gossen att ta sin pencelin, samtidigt som Mira tyckte att det inte var roligt att ligga i babygymet längre...sedan vill jag ju inte för mitt liv att lilltösen ska åka på skiten, så då blir det handtvättning och spritning innan jag kan focusera på henne igen...

Nåja, jag är iaf som sagt imponerad av de som fixar att hålla focus på mer än ett håll samtidigt, för jag är tämligen urkass på sådant! Det innebär nog att om jag ska ha fler barn...får jag nog vänta 10år till tills jag skaffar nästa... jamenar... då e jag ju bara 37 å det är ju purungt eller hur!


Idag är ingen vanlig dag, för i dag fyller min fina sambo och karl år! han firar med att tillbringa 12h på jobbet... suck!

Men i kväll kl 19 när han slutar, då blir det iaf tårta och paket!


Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards