mammeluck

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av L - 14 juni 2011 19:44

Sedans Mira föddes har släkt och vänner vallfärdats för att träffa vårat underverk... Men denna vecka har det lättat, och i hela två dagar har det bara varit vi... (lite långtråkigt! kom å fika!)

Jag har varit för trött för att ta mig för något större, som att ta mig utanför norra stadsdelen...

Jag tror nog första nybliven-mamma-adrenalinet börjar avta... och även om hon sover fint nattetid så ska det käkas och sen ska storebror upp, å så ska det vaktas så inte pappa rullar på sin dotter när hon ligger i sängen... ja.. jag har å göra natte tid endå... även att hon sover större delen av tiden i sin korg så blir det ju så att jag somnar under matningen och hon ligger lite längre än nödvändigt i vår säng... å då måste man bygga en bariär mot både hund å pappor.


  





Men jisses vad duktig jag blir på att göra saker med en hand, skriva, läsa tidning... i dag har vi tom stekt pannkakor samtidigt som jag matade Mira...


och hon är ju alldeles alldeles fantastisk... och storebror är otroligt duktig och hjälper till, han är Mammas andra hand och gnäller minsann inte utan hjälper glatt till... han är en fin och duktig gosse.


<3


  

Påtal om besökare, så hade jag nästan det tredubbla igår här på bloggen gämnförelsevis med hur det brukar vara... å dra på trisso... inte en ENDA kommentar...

Kom igen! ett Hej kan ni la åtmminstonde skriva!


/L


Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards