mammeluck

Alla inlägg under december 2011

Av L - 15 december 2011 14:52

jag funderar lite på hur man ska göra med alla babysaker som mira växt ur, badbalja, gunga osv... ska jag spara påt, utifall att vi vill ha fler kidz? eller jag jag göra mig av med det?

Jag är ju ganska nöjd på barnfronten just nu faktiskt... och har jäkligt svårt att se mig med två blöjbarn....jag är för bekväm för det tror jag... sååå atte...


Efter noel sparade jag ingenting förutom kläder och ngn favvoleksak... det har jag ju ångrat lite nu när vi fått Mira... men samtidigt... ska det bara stå där å samla damm?


ja ni...det krävs att tänkas på! det står ju inte ivägen om jag slänger upp det på vinden...den är ju rymlig... hmm..

Av L - 15 december 2011 14:37

Jag har fått dåndimpen och hittar tusentals saker här hemma som jag vill sätta tänderna i! Jag vill köpa ett nytt köksbord, måla och klä om stolar! Jag vill köpa hem massa mdf skivor å såga mig ett träd! å så vill jag måla om golvkaklet i hallen... ja ni förstår.... å helst av allt vill ja ha allt klart innan jul... vilket är sjukt orealistiskt... Men jag ska iaf diskutera saken angående köksbord med min kära sambo i kväll när han kommer hem....vi får väl se vart det leder.


Jag har nästan helt slutat amma nu, Mira har som ni vet fått fyra tänder, 2 uppe och två nere... häromdagen högg hon mig ordentligt i patten och så fort har jag nog aldrig flygit ur sängen...satan vad det gjorde ont! Men hon har inget vidare intresse av att amma nu längre heller så jag tror det kommer gå som smort!


Annars då? vi närmar oss julen, å ingen snö... alla klappar är inköpta och de flesta inpaketerade! Julgodis har jag och lilleman gjort i mängder och i dag ska vi ge oss på att göra pepparkakor och knäck... jag brukar undvika att göra knäck då jag alltid får boka ett dyrt tandläkarbesök efter knäckintag... men lilla gossen vill ha knäck, så då får det knäck bli... och jag får snällt hålla tassarna borta från den helt enkelt!


det har blivit en hel del sy alster men jag känner mig lite tjatig om jag lägger upp varenda ett här... dock måste jag ju visa er Agnes och Miras matchande stass.


Som sagt många pyssel ideer på gång, men vet bara inte riktigt vart jag ska börja... som med betongfigurera tex... jag fick ett infall gjorde ett gäng... å nu e d inte så roligt längre... jag tröttnar fort...



Av L - 11 december 2011 21:19

5 minuter av dagen i dag kunde jag bara tänka skjut ma! och ta djupa andetag... jag vill självfallet inte bli skjuten så det kan ni låta bli men det kändes jädrigt tungt, just då, dessa fem minuter!


Jag var stressad, trött efter dagens städning och lilleman hade precis kommit hem, Mira var uber trött och gallskrek, lilleman var grinig och ledsen och de skrek i kapp... det gick inte diskutera med någon av dem (mira går ytterst sällan att diskutera med) lilleman var arg och fräste åt sin mor.... just då ville jag bara ta min jacka och gå ut för dörren, eller lägga mig ner på golvet och skrika i kapp jag med.

Det är ytterst sällan dessa stunder kommer, men de komma då och då...oftas när jag är ensam med barnen, när vi e trötta och på söndagar, gärna oxå när J jobbar natt... egentligen blir jag ledsen och stressad med jag är duktigt på att visa mig arg i stället i sånna situationer, just därför försöker jag andas å tänka att snart e det över... för denna gång.


Jag är sjukt imponerad av föräldrar som har flera små barn, som säkerligen hamnar oftare i situationer där alla barn skriker och surar... jag skulle dö på fläcken tror jag.... jag äger lixom inget tålamod, även om jag försöker träna oppet!


Nåja resterande 23 tim och 55 minuter har varit bra. Huset var skinande rent (läs undervåning som alla ser) tills hundkräken lämnade hårbollar överallt... gör om gör rätt!

Jag har varit på luciakröning och det var lång tråkigt! inget för mig alltså! men jag var utan barn och jag njöt en smula endå... jag lyssnade med ett halv öra på vacker sång och klurade på min kommande gadd... jag tänker:


 Körsbären ska vara lite mer hjärtformade, med barnens namn i

 en liten svala med en baderoll med texten mom&dad


nu är det ju inte just dessa bilder som gäller, utan behöver ju får hjälp med att måla ihope´t till en hel bild, på vänster axel/skuldra lite på arm tänker jag att den ska hamna...

gör det ont nu tror ni? jag höll ju på dö med sista gadden, men jag ont  kommer aldrig göra ngn på rygg/svank igen... fifan va ont det gör! nope de får va som de är!!

har nypt mig i axeln, d gör inte så ont :) å fot å ben gjorde ju inte ont så jag hejjar på no pain!


å sen har vi haft släkt fika här hemme... nu sover kidzen J jobbar och jag försöka komma isäng tidigt...

Av L - 10 december 2011 23:55

Jag borde sova nu, men jag lixom fastnade här!


I kväll har mitt lördagsnöje bestått i att slå in julklappar.... det är rekord för jag brukar alltid sitta till långt in på små timmarna dagen innan jul och svära över att jag aldrig har ork att vänta på paketinslagning i affären!


Jag tror mig även vara färdig med alla klappar, även det i god tid detta år... det är fantastiskt vad man är produktiv som hemma moder!


Nu ska jag förflytta mig till övervåningen, till min säng, tro inte att jag kommer somna... nerå....Ajfånen är ett ypperligt nöje i väntan på JB! Vad fn gjorde jag innan den!?!

Hjärtligt tack till min kära kollega A.D som fick mig på ajfån tankar för snart tre år sen, Mitt liv har blivit komplett, och jag är aldrig sysslolös längre ;)


över and ut

L

Av L - 10 december 2011 23:51

Av de hela tre tävlande :) gick vinsten till Cissi!


Då min lott dragare är hos fadern fick helt enkelt min televän säga ett nr och nr föll då på nr 1= Cissis kommentar!


Grattis Cissi du är snart stolt ägare av ett eget designat vinglas :)!



Av L - 8 december 2011 18:33

    

Nu är denna lilla godin 6 månader! 6månaders dagen inleddes med snor, i mängder!

Ho väger nu 8435 och är 67cm kort! Hon gick igenom besiktningen på bvc med klart godkänt!

Antydan till att vilja förflytta sig har börjat komma, men det är en otålig ung dam och hon blir vansinnig när det inte går....för min del får hon gärna vänta ett par månader till innan hon börjar krypa! jag behöver tid på mig att barnsäkra vårat hem som består av sladdhärvor i varje hörn!

Snacka gör hon massor gagagaga dadadada osv... jag tränar sten hårt för mamamamamam....jag lyckas inte! :P

Hon är en rolig ålder, och ibland kommer jag på mig med att vilja att hon ska vakna snart så jag får gosa.... fast vissa dagar längtar jag tills hon somnar oxå! Stora favoriterna nu är storebror och Boss.

Gärna att jaga boss och katten när hon är i gåstolen... hon får upp en jädrans fart!




Av L - 8 december 2011 18:25

   

Jag försökte ju göra en update häromdagen men det gick åt skogen så jag gör ett nytt försök nu!


kajlajsandet gick bra, festen var trevlig, men krogen var nog inget å ha, nope, inget jag saknar å inget jag längtar efter å göra om! Möjligtvis kanske till sommarn?

Jag käkar hellre gott ute eller hemma å tar ett glas med tevlig folk jag själv väljer att umgås med än att bli omringad av massa tomtar på krogen.


Bäst av allt var nog corner käket som R och jag intog.... men vi hade hemlängtan så jag tror inte vi njöt till fullo av det heller ;) Jag var nära bristningsgränsen när taxi var god dröj gjorde entre´!


Men hörrni jag har inte saknar öken munnen och kropp-konstigheterna the day after.... urrk!


J skötte natten med bravur, och det känns skönt att om jag vill, så kan jag faktiskt ge mig iväg på egna äventyr, men jag har d4t rätt fint här hemma oxå :)


Av L - 5 december 2011 17:54

jag skrev ett inlägg och allt försvann så nu e jag sur å skiter i d här!

Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards