mammeluck

Alla inlägg den 29 december 2011

Av L - 29 december 2011 18:14

Efter att ägnat mina kvällar att surfa runt på pyssel och heminredningsbloggar var min insperation på topp! Så igår flödade min kreativitet, saker flyttades om, nytt bord och stolar inhandlades, jag sydde upp en hissgardin av en gammal gardinkappa....och wooops så var det en helt ny feeling i köket! Tänk vad små små saker kan göra... och nu är det mycket trevligare å hänga där ;)


Det nya bordet köpte vi begagnat för 400 spänn! stort maffigt i trä som tål bebis hammer och kaffe spill! Någon nött men inget som inte en burk vit sprayfärg inte rår på! Så i dag har jag ägnat dagen åt att spraya stolarna där det var avskaft, i mellan varven har jag även hunnit med att plocka lite, leka med sötnöten, umgås med svärmor, svärfar och svägerska... bra dag helt enkelt!


Sålde även det gamla bordet, så har tillomed gått plus på affären! det måste ju kunna firas med något braigt inköp...eller hur?!


Gamla bordet

Nya bordet och stolarna, INNAN jag gick lös med sprayburken :P


Jag gick även lös med sprayburken på en gammal lampskärm....POFF så blev den chabbyshict vit! här skådas även min hemsydda hissgardin!

Mina omtyckta kylskåps dekorationer!

Där i mellan massa lek med min fina unge!




Julklapp ifrån min älskade dotter! Hon kan ho´!

Julklapp ifrån min älskade son! Genbergs keramik! Jag bare älskert! stabilt maffigt å snyggt! Vill ha massor massor massor

Julklapp i från mannen i mitt liv, väldigt talande och passande mig!


Det är väl i det stora hela vad jag hunnit med hittills.... men jag har ju ett helt hus att ta tag i, så mer att väntas!

Jag har faktiskt hunnit med en bio  med bästa vännen R i går, vi såg the girl with the dragon tattoo... se värd helt klart! Och en mysig stund i biostolen oxå! Första gången jag var på bio efter miras ankomst. Det blev ju en lite aktivitets krocki går kväll...då J ville ut till skogs... först var jag påväg att ge vika och säga att jag tar bio en annan dag då... men sen tänkte jag lite längre...hur ofta lämnar jag huset? utan barn för att göra något själv? det har hänt 1 gång på 7 månader... så jag sa bestämt att nu ät det minsann min tur...skogen finns kvar där med basta. trotts stress innan och tröttgrinig bebis blev det en avkopplande biostund! Nästa vecka tänker jag ta med N på bio... å ha lite kvalitéts mys!

Stora gossen är hos sin pappa några dagar, men kommer hem igen på lördag! Då står det nyårs mys på schemat!


Det blev ettt långt inlägg... men ni kanske förstår att jag hittat lite nytt att skriva om, jag tänker försöka dela med mig lite mer av heminredning, mina pyssel och alster och där i mellan även vår vardag... lite mer om det som är jag...fast inte innan för skinnet ;P


nu ska jag väcka prinsessan! Må väl!

Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards