mammeluck

Alla inlägg den 27 december 2011

Av L - 27 december 2011 11:36

Nu hörrni!


Nu har jag hittat ngt nytt jag vill styra med ett tag om det går... jag tänker införskaffa mig (eller låna pappas) sticksåg! Jag ska ge mig på att såga i MDF skivor...fråga mig inte hur det ska gå till...för det vet jag inte riktigt än....men det ska gå!


Men våran bil är död....så jag ta mig inte till affären för att köpa skivorna än....skit osså! Som vanligt så vill jag börja med engång! NU NU NU! helst igår... men även om bilen funkar så är ju min kära chafför på jobbet... så jag får väl snällt vänta... typich!



jag har tusen ideér och jag vill börja NU!


Av L - 27 december 2011 11:11

27 dec 2011


Nyss hemkommen från morgonpromenaden,solen skiner och det är 11 grader varmt ute och vårkänslorna infinner sig något motvilligt! Naturen är något förvirrad skulle jag tro. Mina syrenbuskar knoppar, björken utanför likaså, mina påskliljor är påväg att blomma och gräsmattan blommar redan...



För ett år sedan såg det ut så här:


Det är märkligt vad det kan skulja från år till år, och vad händer med mina syrenbuskar nu då? tänker dom inte blomma till våren då?

Jag blir faktiskt oxå förvirrad, för nu vill jag ha bort gran, tomtar och allt vad jul heter, fram med tulpaner, vårgardiner och en längtan till sommaren... samtidigt vill jag inte det alls, jag vill ha lite snö så jag kan åka pulka med barnen, bygga snögubbe och lycktor...för när det väl är vår och snart sommar... innebär det att Mira snart fyller 1 år, och att jag bara är hemma sommaren och sen i september börjar jag jobba! huuuu!


samtidigt som jag saknar jobbet och längtar i bland efter att får köra mina program så älskar jag ju den här tiden hemma med Mira, och vill verkligen njuta till fullo så jag känner mig redo när det väl är dax att börja jobba! För just nu finns inga mer barn inplanerade, det kanske kan komma att ändras det vet man aldrig... men kanske är detta min sista föräldraledighet och jag vill njuta varje sekund!



Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards