mammeluck

Alla inlägg den 31 december 2011

Av L - 31 december 2011 09:18

Sista dagen på 2011, om jag kortfattat ska ge mig på att sammanfatta året så har det varit en toppen år! TOP 1 ÄR ju att Mira tillkom till vår familj och hur hon förgyllt våra dagar sedans dess. 2011 års diss blir nog alla kräkningar under graviditeten. Men nu så här i efterhsand var ju varenda spya sjukt värt det! Men just då var det tungt som tusan!


Det nya året ska vi fira in här hemma, tillsammans med fina vänner.

Vår håriga son, är sjukt skrajj för allt vad smällar, raketer och åska heter, och de senaste 2 årens 12 slag har jag firat tillsammans med vovv under köksbordet. Lilla gossen<3

Han har inga som helst problem med smällarna i skogen, men på hemma plan blir det tokfel.

För min del tycker jag att fyverkerierna är överskattat, har man sett det en gång så räcker det. Tänk så många av våra djur som far illa i dag, Ok om det rörde sig om smällar runt 12slaget, men det börjars redan på dagen och håller på fram till natten. I kväll blir det iaf bommul i vovvs öron, föregående nyår har vi satt på hög musik för att lindra pangandet, men frågan är om vi kan det i år, det beror ju på om lillan är vaken eller inte.


Jag har fått hjälp av min fina vän Martina till dagens Meny, jag som inte är någon direkt hejjare på förätter och desert har fått guld tips från en erfaren lyxerska ;)

Hennes blogg hittar ni här: http://marlinoshem.blogspot.com/ 

Dock var det mesta jag skulle ha till förätten slut så jag fick göra en manöver och hitta på en ny likande där stående i affären.


Förätt:

Bacon 6 svamp gegga i krusilader ?


Huvudrätt:

Stek av vildsvin och rådjur med potatisgratäng ala lyx med västerbotten och ädelost.

Åså lite grönt upp på det


Dessert:

Vit och brun chockladmouse med hallonsås och färska jordgubbar


Gott nytt år!



jag hoppas iaf att första dagen på 2012 inte blir som första dagen på 2011, där den invigdes med att spya på morgonen ;P

Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards