mammeluck

Direktlänk till inlägg 12 april 2011

V33

Av L - 12 april 2011 21:13

God kväll!Bloggtorkan har infunnit sig, brukar inte ha överdrivet mkt att skriva om, men min frånvaro kan hänvisas till föregående inlägg "tröttma" Japp jag är trött! Men trotts detta har jag faktiskt tillbringat min helg i Ullared där jag bränt oförsvarbara summor pengar... Men också fått stor uppbackning av söta farmor, faster och kära mor! Så nu kan jag lättat konstatera att Grynet blir välklädd i 6 månader från Bf och frammåt! Även oerhört viktiga saker till barnrummet är inhandlat, det mesta i barbapapa utstyrsel... För det har Grynet tom långt innan h*n tillverkades sagt till sin mor o far att barbapapa är ettmåste! :) Skulle även införskaffas mindre sexiga grejer till mig, blivande mjölk- kossan... Påtal om amningsbh:ar... Jag tycker de mer liknar något som ingår i S/M lekar eller liknande... För d första är de sjukt osexiga, med två lappar man kan fälla ner för att blotta vardera brö... Men till råga på allt måste d där inne även vara en hålig triangel där patten ska hängas ut genom... Det ser rent ut sagt förjäkla vidrigt ut! Hade exakt samma konstruktion när jag ammade Noel för 10 år sedan...hade i mitt stilla sinne hoppats på något mer tilltalande nu. Nåja med läckande Brön o mörbultad höna kanske man inte förväntas ha ngt intresse i bh utformning:)I övrigt skulle jag nog kunna påstå att vi materiellt straxt är redo för Grynet... Nu ska bara spjälsäng inhandlas och vår vagn anlända!Å så barnrummet ska målas förståss å sedan pimpas. Men snaaart så :)V33 är snart förbi o i morgon ska vi iväg o göra vårat sista ul.. Vi hoppas även att bms könsgissning stämmer... Annars har vi en hiskeligt massa kläder som INTE är könsneutrala...Tjoflöjt!L

 
 
Janni

Janni

13 april 2011 09:13

Haha vad rolig du är! Håller med dig till fullo om amningsbehåarna, har dock inte införskaffat någon än, måste specialbeställa då dom ökat till onormala nivåer. ;) Hoppas allt är bra med dig och magen. Tröttsamt är det här med vill jag lova. Minsta lilla man anstränger sig för mkt så ligger man pall fall sen ju. Men antar att jag inte ska klaga, vi får ju något helt underbart för mödan ju :) Kram

http://andradelenurjankys.blogg.se

 
Maddi

Maddi

14 april 2011 20:53

Håller med att de inte är speciellt snygga, men vissa vanliga balconette? (heter det så?)bh:ar med avtagbara axelband kan funka. Mycket roligare och snyggare!

http://hokori-fallenangel.blogspot.com

L

15 april 2011 15:01

tack, har oxå tänkt i de banorna :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L - 15 maj 2012 11:37

Våra dagar tillbrigas ute i trädgården, vi har börjat med att flytta ut på altanen igen...gött som attans... MEN i helgen har bossen haft tokfnatt och försökt gräva upp, bita upp/ tugga upp altanen...det slutande med att J skruvande bort ett par pl...

Av L - 9 maj 2012 11:20

  min fina ungar!     igår tog vi oss en promenix för att möta pappa efter jobbet, det tog oss 35 min att ta oss halvvägs... men spännande var det! tillommed kissen anslöt sig till oss på kvällen firade vi vår tre åring ...

Av L - 9 maj 2012 11:14

Nu har godbitan hunnit bli 11 månader, inte ens en månad kvar så blir hon alltså 1 år! 1 år, förstår ni!? hon är snart inte min lilla bebis längre ;/   Nya kunskaper hon har förvärvar sista tiden är: * tar 5-6 steg själv, och står stadigt!...

Av L - 6 maj 2012 10:34

Jag har tappat lusten attt blogga, den kommer nog tillbaka en vacker dag kanske... ...

Av L - 22 april 2012 22:49

in life!     Vi har det tokbra och jag har helt tappat lusten att delge och uppdatera er här, men det kommer... snart.   på återseende! ...

Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards