mammeluck

Alla inlägg den 13 april 2011

Av L - 13 april 2011 21:51

Glömde ju skriva om dagens UL, Grynet mår fint å är mittimellan- stor... Vilket lugnade mig lite eftersom jag är hysteriskt skrajj för att klämma ut en mutantbäbis på 7kg! Händer inget drastiskt kvarvarande 6v så bör jag fixa själva klämma ut biten utan att gå sönder upp till nacken... Bra där! Och h*n ser fortfarande ut att vara av den sort vi tidigare trott... Så förhoppningsvis kommer kläderna till användning :)

Av L - 13 april 2011 21:23

Jag och J var ute o åkte bil i väntan på att lilleman skulle avsluta fotbollsträningen...

Av ngn konstig anledning är att åka bil som att trycka på funderar knappen hos mig...Efter att jag avverkat funderingar kring hus, ekonomi och bolån föll jag in på seperation och bebis lycka...Som ni vet har jag gjort denna resa för många år sedan...men nu nästan 10 år senare så tänkte jag att jag skulle förebygga det här m seperation och småbarnsår- slitage..Så jag förklarade för J att det inte blir aktuellt m någon seperation förens man kan tänka klart... O det borde dröja tills bäbis är 2,5 år ungefär... J tittade på mig som jag inte vore riktigt klok... (vilket jag iof inte heller är) och sa att vi ska dö tillsammans... Jag tror han då menar att vi ska hålla ihop tills vi säckar ihop... Annars är hans plan något skrämmande...:)

För att förtydliga här nu så ska vi INTE separera, men om vi mellan vakennätter, blöjbyten å grineri skulle känna sig lite trött på allés så vet vi att vi ändå måste dras m varandra resten av livet... Å jag vill inte göra separera- med liten bäbis-resan-igen... Å nu har jag stillat min graviditetsoro å förebyggt en framtida seperation! Hur bra som helst :p


Mkt svammel men jag tror allani som varit gravida förstår alla d tusen tankar som far å ibland krockar med varandra... Vi ska gå från fungerande och välmående familj på 3 till en liten underbar, skrikande bäbis gör oss till 4 och vi ska vänja oss med det nya vackra, och samtidigt köpa att inget blir som innan... Det är ju lite läskigt... Samtidigt som jag längtar sjukt mkt!Nåja... Over and out!L

Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards