mammeluck

Alla inlägg den 15 april 2011

Av L - 15 april 2011 18:28

   Har precis intagit en smarrig grillad köttabit, och avnjutit den på altanen!

Allting är mkt godare när man käkar ute!


Nu tänkte jag blogga lite och ta en kaffe -UTE! ;)

Det är ren och skär lycka när våren är här!!

å det innebär oxå att snart är vårat underverk här oxå!


Vi har värderat om huset, och lagt om lån nu idagarna, och jag hoppas att vi slipper vrida å vända på varje krona när jag går hem, är sjukt nojjig över att jag ska gå ner i lön under så lång tid! Jag HATAR att känna att jag inte har råd med det jag vill... Jag har snålat under halva Ns uppväxt och jag har ingen lust å hamna där igen, men nu är vi ju två st, med två inkomster så jag hoppas det ska gå fint.

Dock ska jag ju tacka min arbetsgivare staten för att jag faktiskt får hela 10% ifrån dem av min inkomst under min föräldraledighet, det är ändå en förmån inte alla har, så tack staten!


Grynet i magen börjar nog få det trångt, för oj vad h*n kickar loss där inne, hela magen hoppar och ändrar form... ibland h*n dock på revbenen... det är inte lika roande.


Mitt stora hjärta har fullt schema framöver och har ev sin sista helg hemma innan han blir storebror... N ska nämligen till sin far i påsk, och sen ett par dagar efter det ska han åka till TURKIET(!) utan sin mor, och roa sig kungligt tillsammans med gammelfarmor och kusinerna! I TVÅ VECKOR!!

Jag tror han kommer ha det fint, å antagligen är det jag som kommer tjuta efter honom och inte tvärt om :/ men han har blivit så stor min lilla kille<3

Så i helgen ska vi hitta på något extra mys, närmare bestämt på söndag...

äventyrsbad eller busfabriken står som förslag... frågan är om jag ens kommer i min bikini?! Pattarna har ju ökat något, magomfånget och röven är gigantiska!

Min kära sambo föreslog ett tält som nederdel... tack för den!


Ha en underbar helg!


L


Av L - 15 april 2011 15:04

Nu är vi i v


i nu e d helg! Jippie

Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards