mammeluck

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av L - 7 februari 2012 22:42

Här har vi varit sjuka, det började med lilleman, och sedan ett par dagar har hela familjen ärats...

och ta me tusan, bortsett från förlossningar så är det här det närmsta nära döde upplevelse jag haft...OMG vilket jäkel till baselusk att däcka en totalt!

Vi har hosta, feber och snor... värk...över allt från ögonbryn ner till lilltåa... hujueda ma!

J har envist gått och jobbat natt endå, och jag har haft barn och mig själv att hålla koll på...i 2 dygn...

det är verkligen ingen hitt (som jag skrev efter maginfluensan för 2v sen) att ta hand om och roa bebis när det känns som man ska trilla av pinn vilken sekund som helst... eftersom vi varit hängiga har sömnen varit sjukt dålig... vilket gjort det hela värre... men nu är lilleman, J och jag på rätt väg... men lillsnöret har fått sin omgång nu... älskade lilla sötsnöret, ena stunden är hon pigg och far runt som en tok, nästa ligger hon utslagen i mammas famn... hon somnar tillomed bara rakt uppåner utan krusiduller... (det händer aldrig)


vi har varit på vårdcentralen i dag och lilla fröken har fått lite hostmedicin som vi hoppas kan lindra lite så hon får sova hyffsat, och vi med... för det är ju så att sover inte hon sover ingen ;)

Föregående nätter har jag haft henne sovandes på mitt bröst... febrig bebis + febrig mamma = mega varmt! o ingen vidare sömn.

Men som sagt nu är jag lite piggare och har mer ork för att rå om bebis <3 och hoppas honn blir pigg snart!!

Lilleman har hemska hostan kvar, men i morgon siktar vi på skolan.

Det är uberhemskt att se sina små hjärtan vara hängiga och ledsna, och jag skulle göra vad som helst för att ta bort allt jobbigt, ååå tänk om jag kunde!!


Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards