mammeluck

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av L - 18 februari 2011 10:00

Hallå vad händer!?

När blev jag den här soffpotatisen? där dagens höjdpunkt är att komma hem och titta på dagens inspelade avsnitt av desperate housewives?

Och om inspelningsfunktionen jävlats och missat sista minuterna, så skulle jag kunna ta inspelningsmojängen och drämma den i tusen bitar och tömma hela min vätskefyllda kropp igenom en sjö av tårar! Efter desperate housewives längtar jag bara tills klockan är tillräckligt mycket för att det ska vara lagligt att gå å sova!


Om vi backar tiden en gravitditet bakåt sissodär...

så tittade jag knappt på tv

hade alltid minst ett projekt igång hemma

orkade hålla hyffsat rent och piffigt hem

tittade abslout inte på något så fåningt som desperate housewives

Tjöt som högst ett fåtal gånger per år, och då över något som verkligen kändes tugnt... inte över en inspelningsmakapär eller en handuk på golvet.

hade inte ont här å var

Hade ett meningsfullt jobb, där jag kunde utföra min ordinarie arbetsuppgifter

gick aldrig någon längre stans utan att kleta på lite smink i trynet

jag hade ork och energi


Bitter är jag i dag... och flera andra dagar...

Alla kan inte njuta varje dag av att vara gravid och att vänta på en liten... chockartat för många kanske... Men för det betyder det INTE att jag inte längtar efter vår lilla, och är glad, men jag njuter bara inte varje minut... jag njuter faktiskt ytterst sällan, och inte fan tänker jag ha dåligt samvete för det oxå!


Jag njuter när jag känner h*n sparka, nr jag får se h*n och höra hjärtat. När jag inte har ont, mår illa, spyr har svårt att röra mig. Utöver det har denna graviditet hittills inte varit överdrivet njutningsfull... som jag hoppats på.


Det är ju tur att det kommer något så fint utav det här, det gör det hela värt varje krämpa endå! Men säg förfan inte att jag ska njuta för jag kan inte!


/L


Presentation

En tvåbarns mor, som med jämna mellanrum försöker sätta ord på vardagen, barn-och karl-hund bestyr, min hobby och livet i helhet

Kör livet ala´ svensson-style med radhus, kombi, hund och barn... och det är alldeles fantastiskt!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards